Samordnare sökes till Lenalundsgården
Ab Solom / Försäljningsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ab Solom i Sollentuna AB SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom vård och omsorg. Vi har ett brett utbud av tjänster och arbetar med såväl barn och ungdomar som vuxna. Vi är inte vinstdrivande utan hos oss används allt överskott för att utveckla och förbättra verksamheten. Vår strävan är att göra våra kunder mer än nöjda - en utmaning som kräver engagerade och professionella medarbetare. Läs mer om oss på
www.solom.se AB SOLOM söker nu en samordnare till Lenalundsgården, ett omvårdnadsboende med både omvårdnads-och demensenheter. Lenalundsgården har 40 lägenheter och ligger centralt beläget i Helenelunds centrum, nära till bussar och pendeltåg.
Målet med vårt arbete är att våra boende ska få ett så tryggt, självständigt och meningsfullt liv som möjligt efter sina förutsättningar och förmågor. Vi erbjuder våra boende god omvårdnad och den boende är alltid i centrum hos oss. Vi erbjuder alla boende på Lenalundsgården vardagsnära aktiviteter, utevistelse och stimulans utifrån deras förmåga och önskemål.
Publiceringsdatum2018-07-03Dina arbetsuppgifterSom samordnare ansvarar du för den dagliga driften på Lenalundsgården. Det innebär bl.a. ansvar för bemanning av omvårdnadspersonal, löneadministration samt semesterplanering i samråd med verksamhetschef.
Samordnaren är ansvarig för hanteringen av de boendes privata medel samt ansvarar för att beställa matvaror och övriga förrådsvaror. Arkivering och gallring av SOL-dokumentation ingår även i tjänsten.
Andra arbetsuppgifter som ingår är kontering och sakgranskning av fakturor, skriva mötesprotokoll, ta fram statistik samt uppföljning och analys av månadskostnaderna tillsammans med verksamhetschef.
Utöver detta kan ytterligare arbetsuppgifter tillkomma i samråd med verksamhetschef.
Kvalifikationer Vi söker dig som:
• Är utbildad undersköterska och har flerårig erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorgen.
• Har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter som ingår i tjänsten.
• Är noggrann, ansvarsfull och strukturerad som person. Du är lösningsfokuserad och har ett professionellt bemötande gentemot medarbetare, boende och anhöriga.
• Har erfarenhet av att arbeta i systemen Personec, Aditro, Time Care och Safe Doc.
• Har mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift då kommunikation och dokumentation är viktiga arbetsredskap i vår verksamhet.
• Yrkeshögskoleexamen inriktning samordnare inom assistans och omsorg med arbetsledaransvar är meriterande.
För denna tjänst krävs uppvisande av giltigt utdrag från Polisens belastningsregister. Den kandidat som erbjuds tjänsten ska lämna ett oöppnat kuvert till arbetsgivaren innan anställning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig informationAnställningsform: Tillsvidareanställning.
Omfattning: 96,25 %, mån-fre
Lön: Individuell lönesättning
Tillträde: 2018-08-20 eller enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2018-08-01 till annie.sundberg(@)solom.se. Vi hanterar inkomna ansökningar löpande.
Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschef Annie Sundberg, tfn 08-579 210 35 , email annie.sundberg(@)solom.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB SOLOM
AdressAB SOLOM
Box 188
19123 Sollentuna
KontorsadressBox 188 19123 Sollentuna
Jobbnummer 4235176
Observera att sista ansökningsdag har passerat.