Samordnare/redaktör
Helsingborgs stad, Kommunikationsavdelningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Kommunikationsavdelningen i Helsingborg Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Detta är en utmaning för dig som drivande, engagerad, initiativrik, kan webb, gillar att jobba med text och har lätt för att samordna och nätverka samt skapa struktur där det finns många olika viljor.
Tjänsten är placerad på webbenheten som är en del av kommunikationsavdelningen vid stadsledningsförvaltningen. Du kommer också att arbeta nära redaktionen, en annan enhet på kommunikationsavdelningen. Webbenheten består av en innehållsgrupp som svarar för innehållet på några av stadens viktigaste webbar inklusive intranätet samt ett teknikteam som svarar för det tekniska underhållet och utvecklingen av stadens webbplattform. Din placering skulle vara i innehållsgruppen. Totalt jobbar det 11 personer på enheten, varav 4 i innehållsgruppen.
Publiceringsdatum2017-02-15ArbetsuppgifterTjänsten som samordnare/redaktör vid kommunikationsavdelningen är mångfacetterad. Du kommer att arbeta både med stadens officiella webbplats, andra webbplatser och vårt intranät.
Tjänsten innebär att vara länken mellan stadsledningsförvaltningen och kollegorna på andra förvaltningar. Du ska fånga upp krav och önskemål både vad gäller teknik och innehåll från kollegor på andra förvaltningar och förmedla det tillbaka till kommunikationsavdelningen. På samma sätt ska du vara kommunikationsavdelningens röst gentemot förvaltningarna. I rollen ingår att anordna vidareutbildning och workshops för kommunikatörerna.
Du ska även producera texter för webb och andra kanaler. Det handlar om både informativa texter med fokus på service och marknadsinriktade texter i marknadsföringssyfte.
Rollen är inte hårt specificerad idag utan du kommer att forma både rollen och arbetssättet.
KvalifikationerDu bör ha en relevant högskoleutbildning inom information, kommunikation eller journalistik och bör ha arbetat professionellt med samordning i en komplex miljö samt med text, men det viktigaste är dina personliga egenskaper.
En del av arbetet är riktat mot press och media och det är därför bra om du har erfarenhet av mediebranschen.
Du ska vara mycket socialt kompetent och både kunna styra och stödja. Du ska kunna verka i komplexa miljöer där mandat och ansvar inte alltid är helt klart uttalade och du behöver ha lätt att vinna folks förtroende.
Ditt eget driv och din initiativförmåga är nyckel till att lyckas i den här rollen. Du är verkligen den som i allt ser förbättringsmöjligheter och som inte kan låta bli att driva förändring. Du arbetar snabbt, men är ändå strukturerad och har förmåga att arbeta ad hoc och sätta nya processer samtidigt.
Färdigheter
Samordning. Du är duktig på att samordna många människor och hantera många arbetsuppgifter och önskemål. Det är bra om du har erfarenhet av att leda projekt.
Kunskap om webb. Du bör ha arbetat med webb och webbpublicering i någon form. Du bör också ha kunskaper om vad som fungerar på webb, hur man kan uppnå sina mål. Grundläggande webbanalys i Google Analytics är en fördel.
Arbete med text och bild. Du ska veta hur man skriver enkelt, tydligt och begripligt och ha en god språkkänsla. Har du jobbat professionellt med text är det en fördel. Det är dessutom en fördel om du kan arbeta med bild, både fotografering (framför allt stillbilder) och bildbearbetning.
Sociala medier. Det är bra om du känner till hur man bäst verkar i sociala medier. Helsingborgs stad använder idag framför allt Facebook, Instagram och Twitter men även kunskaper om andra sociala medier är meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: C11339
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBjörn Westerlund 042-103653
FöretagHelsingborgs stad, Kommunikationsavdelningen
AdressHelsingborgs stad, Kommunikationsavdelningen
•
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 3321125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.