Samordnare reception
Askersunds kommun, Kommunledningsförvaltning / Receptionistjobb / Askersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Askersund,
Laxå,
Kumla,
Hallsberg,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Askersunds kommun, Kommunledningsförvaltning i Askersund Askersunds kommun ligger vid norra Vätterns skärgård. Vår vision är att Askersunds kommun ska vara en plats där det är attraktivt att leva och hållbart bo och verka i. Vi ska bidra till våra invånares möjligheter att ha en bra vardag.
Askersunds kommun vill erbjuda dig som medarbetare ett meningsfullt arbete med goda villkor. Du bidrar med delaktighet i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över det du gör. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och bra resultat. Kommunens ledord är lust, mod och engagemang!
Publiceringsdatum2022-04-07ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i kommunens reception och växel. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Ta emot besökare och hjälpa dem till rätta
• Svara i kommunens växel och hjälpa allmänheten i kontakten med kommunen
• Administration av inpasseringssystem, telefonisystem, abonnemang och telefoner
• Internservice som till exempel bokning av bilar, sammanträdesrum och andra delade resurser
• Sortering av mejl och post
• Fakturahantering
I arbetet ingår också ett uppdrag att samordna arbetet i receptionen och utveckla verksamheten inom olika områden, både externt och internt. Det kan till exempel gälla hantering av felanmälningar, synpunkter och klagomål, kösystem och bokningar. Registrering av allmänna handlingar i kommunens diarium. Det kan också vara att delta i utvecklingen av e-tjänster och att hjälpa allmänheten att använda de som finns. Ett annan uppgift är att delta i arbetet med att utveckla kommunens kommunikation med allmänheten via olika kanaler, att bevaka och besvara inlägg i sociala medier och att ansvara för utskick och utlämning av informationsmaterial och presentkort. Andra utvecklingsområden är support på telefoner och Ipads, digitalisering av internpost och administration av personlarm.
Uppdraget innebär att vara kommunens kontaktperson mot vår leverantör av telefonitjänster i frågor av övergripande karaktär och i utvecklingsfrågor.
KvalifikationerVi söker dig som har en utpräglad servicekänsla och administrativt handlag. Du är utåtriktad, stresstålig och har förmågan att bemöta människor på ett sakligt och vänligt sätt. Du har en positiv inställning och är flexibel och noggrann i ditt arbete.
Du bör vara utvecklingsinriktad, det vill säga ha förmåga att se helheten och hur den egna verksamheten kan bidra till kommunens utveckling och att vi når gemensamma mål.
Det är ett krav att du har en minst gymnasieutbildning, gärna med en relevant inriktning och att du kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-08-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAskersunds kommun, Kommunledningsförvaltning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLFADMIN 2022-1".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Askersunds kommun (org.nr 212000-1983)
Arbetsplats Askersunds kommun, Kommunledningsförvaltning
Kontakt Kommundirektör
Marie Hillman
marie.hillman@askersund.se 0583-81300 Jobbnummer 6516111
Observera att sista ansökningsdag har passerat.