Samordnare personlig assistans

Värnamo Kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo, Jönköping, Simrishamn, Ludvika eller i hela Sverige

Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.

Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.

På omsorgsförvaltningen är vi fler än 1000 anställda som arbetar med att ge stöd, hjälp och service till våra medmänniskor. I vårt arbete krävs inte bara yrkeskompetens utan också empati och stort personligt engagemang. I gengäld är vår strävan att ge möjlighet till personlig utveckling både inom och utom arbetet. Vårt arbete är ett framtidsarbete. Det kan också bli Ditt framtidsarbete.

Samordnare sökes inom personlig assistans. Samordningen är en del av tjänst som personlig assistent.


Publiceringsdatum
2018-10-19

Dina arbetsuppgifter
Som samordnare har du, på uppdrag av områdeschefen, ansvar för att planera personalbemanning, upprätta underscheman och vara aktiv i schemaläggning. Ditt uppdrag är att se till helheten inom personlig assistans, dagligen leda och fördela personalen efter brukarnas beslut och behov. Du har också ett ansvar för introduktion av nya personliga assistenter.

Du har en viktig roll i utvecklingsarbeten samt att stödja i dokumentation och tidredovisning.


Arbetet utförs självständigt i nära samarbete med områdeschef, arbetslag, administratör och övriga samordnare.

Du kommer arbeta (ca 50 %) med administrativa arbetsuppgifter och resterande del som personlig assistent.


Kompetens och erfarenhet
Vi söker i första hand dig med en vård- och omsorgsutbildning som har ett intresse att arbeta med bemanning och scheman. Arbetet ställer krav på att du är flexibel, lösningsfokuserad och ansvarstagande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete där administration varit en del.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Vi påbörjar intervjuer löpande under ansökningstiden

Varaktighet, arbetstid
Arbetstid måndag till fredag Tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-18
Ange följande referens när du ansöker: OMS:2018:72
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Skepö, Josefina Josefina.E.Skepo@varnamo.se 0370-377923
Shatri Arijeta Arijeta.X.Shatri@varnamo.se 0370-377156
Facklig företrädare Via vxl 0370-377000

Företag
Värnamo kommun

Adress
Värnamo kommun
Stadshuset, Kyrktorget 1
33183 Värnamo

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
4412880

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värnamo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värnamo Kommun: