Samordnare med administrativa arbetsuppgifter

Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2 / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Sigtuna
2022-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare med administrativa arbetsuppgifter" (publicerad 2022-03-09) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2 i Sigtuna

Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
• Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
• Äldreomsorg
• Omsorgen för funktionsnedsatta
• Socialpsykiatri
• Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.


Publiceringsdatum
2022-01-27

Arbetsuppgifter
Som Samordnare med administrativa arbetsuppgifter arbetar du som bemanningsansvarig med ett strukturerat, servicemedvetet och självständigt arbetssätt.
Samordnaren ska i sitt dagliga arbete ansvara över bemanningen samt bistå och avlasta enhetschefen i dennes administrativa uppgifter.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• den dagliga bemanningen inom enheten inkl. schemaplanering
• bemanningsansvar innefattar dagligt arbete och ansvar i Time Care, Personec P, Aiai.
• strategiskt och ekonomiskt tänk kring bemanning
• lönehantering för timanställda, visstidsanställda, PAN anställda och tillsvidareanställda inom enheten Personlig assistans.
• att personalredogörelse/löneunderlag lämnas korrekt och i tid till enhetschef
• fakturagranska och beställa varor inom enheten
• föra dagliga anteckningar/dokumentation i Life Care
• övriga administrativa uppgifter enligt anvisning från enhetschef


Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har:
• Administratörsutbildning
• Mycket goda kunskaper om, och minst 2 års arbetslivserfarenhet inom bemanning och schemaläggningsarbete
• Erfarenhet av att skapa resurseffektiva scheman
• Mycket god svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Körkort är krav

Vi kommer särskilt att värdesätta personliga egenskaper såsom god känsla för service, mycket god kommunikativ förmåga samt förmågan att arbeta självständigt och flexibelt.

ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsten är på deltid 75 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med ett vikariat med chans till fastanställning. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C54759 - Kopia (2)".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2

Kontakt
Enhetschef
Sadrina Lucau Pineda
sadrina.lucau-pineda@sigtuna.se
08-59126074

Jobbnummer
6286480

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2: