Samordnare leverantörsreskontra

Gävle kommun, Ekonomiavdelningen / Övriga jobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Ekonomiavdelningen i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Ekonomiavdelningen är en av kommunledningskontorets sex avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning, ledning, uppföljning och inköpsfrågor. Antalet anställda inom avdelningen är 30 personer. Som en central funktion inom Gävle kommun ansvarar vi för kvalitet i leverantörsreskontraprocessen, vilket innebär kontakter med samarbetspartners och leverantörer samt styrande av processen mot övriga organisationen. Gruppen som arbetar med leverantörsreskontra består i dagsläget av fyra personer.


Publiceringsdatum
2016-11-02

Arbetsuppgifter
Tjänsten har en viktig roll på Redovisningsenheten, med samordningsansvar för leverantörsreskontran. I arbetet ingår att säkerställa kvaliteten i arbetet samt följa upp och utveckla hanteringen av processen.

Rollen innebär många kontakter, däribland användare och kontaktpersoner inom kommunen och kommunens bolag, kommunens leverantörer, systemleverantören samt företag som tillhandahåller skanningstjänst och fakturaväxel. Vidare ingår i tjänsten att genomföra utbildningar och ta fram manualer samt att vara sammanhållande för ett nätverk gällande leverantörsreskontra.

Tjänsten deltar i det dagliga arbetet, vilket bland annat innebär:

• Administration av inkommande fakturor samt övriga betalningar via leverantörsreskontran
• Hantering av leverantörsregister
• Påminnelsehantering
• Administration av användare i det elektroniska flödet

Tjänsten kan innehålla i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom en ekonomifunktion samt övriga administrativa uppgifter.


Kvalifikationer
Gymnasieekonom eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för tjänsten. Du har praktisk erfarenhet av att arbeta i större affärssystem. Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso ses som meriterande. Ytterligare utbildningsnivå utöver kraven är positivt. God förståelse för ekonomiska samband, ett strukturerat arbetssätt samt ett intresse för att arbeta med leverantörsreskontran och leverantörsflödet är viktigt för att kunna trivas i rollen. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Som person är du noggrann, serviceinriktad och har förmåga att ta egna initiativ. Du arbetar och agerar efter fastställda processer och rutiner men tar ansvar för kvalitetsförbättringar och driver utvecklingen av hanteringen av leverantörsreskontran. Erfarenhet av arbetsledning eller erfarenhet av processansvar som inbegriper fler personer ses som meriterande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Uttagning sker löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-15
Ange följande referens när du ansöker: KLK 32/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Svaleryd martin.svaleryd@gavle.se 026-17 81 08

Företag
Gävle kommun, Ekonomiavdelningen

Adress
Gävle kommun, Ekonomiavdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle

Kontorsadress
80184

Jobbnummer
3131000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Ekonomiavdelningen: