Samordnare ledningssystem
Jobbet.se Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Skövde
2025-09-25
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbet.se Sverige AB i Skövde,
Jönköping,
Motala,
Laxå,
Mellerud eller i
hela Sverige Vill du vara navet i vårt KMA-arbete och ge verksamheten det stöd som krävs för att vi ska utveckla våra arbetssätt och verksamhet mot gemensamma mål? KMA utgör grunden i vårt ledningssystem. Som samordnare ansvarar du för att hålla ihop våra system för kvalitet, miljö och arbetsmiljö samt stötta organisationen i att kvalitetssäkra rutiner, processer och efterlevnad av lagkrav. Du har också en nyckelroll i att strukturera och administrera vår dokumenthantering.
Om rollen
Du ingår i avdelningen inköp och hållbarhet som i huvudsak jobbar med verksamhetsstöd och utveckling inom hållbarhetsområdet. Inom arbetet samverkar du också i ett team för våra internrevisioner och interna utbildningar. Kärnan utgår från våra ledningssystem och processerna men fyller även en viktig funktion i att stärka vår informationssäkerhet genom att strukturera och administrera vår dokumentstyrning.
KMA-samordningen omfattar hela verksamheten undantaget våra upphandlade entreprenader och byggprojekt som organiseras på annat sätt.
Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter
Ledningssystem och efterlevnad - förvalta och utveckla ledningssystemet i linje med ISO 9001/14001/45001; planera årshjul, samordna interna och externa revisioner, ledningens genomgångar samt uppföljning av avvikelser och åtgärder.
Processtöd - stötta processägare genom metodstöd vid kartläggning och uppdatering av befintliga processer.
Dokumentstyrning och informationsstruktur - säkerställa riktlinjer, mallar och dokumenthantering i SharePoint och vara ett användarstöd.
Informationssäkerhet - i samverkan med IT kvalitetssäkra dokumenthanteringen.
Driva och delta i administrativa utvecklingsprojekt.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vem är du?
För den här tjänsten värdesätter vi egenskaper som att vara samarbetsorienterad, pedagogisk och lyhörd, vara strukturerad och systematisk med hög integritet samt ha förmågan att se till helheten och kunna prioritera. Du behöver också vara drivande och kreativ för att hitta smarta lösningar.
Förutom ovanstående egenskaper vill vi att du har:
Eftergymnasial utbildning eller relevant erfarenhet inom kvalitet/miljö/arbetsmiljö alternativt verksamhetsstyrning eller likvärdigt.
God vana och intresse inom administrativa system.
God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både i svenska och engelska.
Körkort B.
Vi ger dig möjlighet till kompetensutveckling via intern och extern utbildning samt förutsättningar för vidareutveckling. Vi eftersträvar ett arbetsklimat som präglas av respekt, förståelse och kunskap.
Varaktighet och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vill du veta mer kontaktar du chef för inköp och hållbarhet Thomas Olsson på telefon 0500-47 74 15.
Tjänsten regleras enligt Fastigos kollektivavtal, K-avtalet. Facklig företrädare för Vision är Ann-Kristin Essgren som nås på telefon 0500-47 74 99.
Vi tillämpar obligatorisk drogtest vid nyanställning.
Publiceringsdatum2025-09-25Så ansöker duVi vill ha din ansökan senast den 22 oktober 2025. Urval kan komma att göras under ansökningstiden.
Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.
KvalifikationerB-körkort
Meriterande
Erfarenhet från arbete i fastighets- eller bostadsbolag.
Erfarenhet av att hålla utbildningar eller workshops.
Kompetens inom systematiskt hållbarhetsarbete.
Om arbetsgivaren - AB Skövdebostäder
Vi är Skövdes ledande hyresvärd. Vi tar ansvar och vi går före - både när det gäller miljö, sociala frågor och trygga bostadsområden. Det handlar också om att skapa prisvärda hem med god service och standard. Skövdebostäder utvecklar Skövde - till en ny nivå.
Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Vi bidrar också till att stärka och utveckla de stadsdelar där våra hyresgäster bor. Vi är ett bolag i ständig utveckling och har också höga målsättningar kring kundnöjdhet, hållbarhet, produktion och underhåll. Våra drygt 120 medarbetare gör ett fantastiskt arbete varje dag för våra hyresgästers skull. Och våra hyresgäster tillhör de nöjdaste i Sverige.
Ett av bolagets viktigaste mål är att våra medarbetare är goda ambassadörer och vill rekommendera oss som arbetsgivare. Vi har ett eNPS på 53 (employee Net Promotor Score) och det är vi stolta över. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Vi vill ha engagerade medarbetare som vill arbeta i en organisation som prioriterar att vara kundnära, omtänksamma, ambitiösa och långsiktiga. Dessa värderingar är vår kompass i vardagen.
Vi har tagit fram och sammanställt vårt erbjudande som arbetsgivare - EVP (Employer Value Proposition) som beskriver värdet vi skapar för våra medarbetare. Läs gärna mer på vår hemsida
www.skovdebostader.seVi hoppas du vill bli en av oss!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jobbet.se Sverige AB (org.nr 556375-2822)
Arbetsplats AB Skövdebostäder
Jobbnummer 9526999