Samordnare inom personlig assistans (vikariat), Partille kommun

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.


Publiceringsdatum
2021-12-28

Arbetsuppgifter
Vi är en enhet som är i ständig utveckling och erbjuder nu ett stimulerande, spännande och utvecklande vikariat som samordnare inom personlig assistans!

Organisationen för personlig assistans består förutom assistansen även av avlösning och ledsagning för barn och vuxna. Som samordnare inom personlig assistans är du en viktig del i organisationen. Du arbetar med schemaplanering, vakanstäckning och metodstöd ute i brukargrupperna och är ett stöd för enhetschef i det strategiska utvecklingsarbetet av verksamheten.

Du har brukar-, medarbetar-, och anhörigkontakter och du ansvarar tillsammans med enhetschef för rekrytering av timavlönade till verksamheten samt håller i presentation för brukare, planering för bredvidgångar och introduktion av timavlönad personal. Fokus är alltid att uppnå en god kvalitet för brukare såväl som för medarbetare i de insatser som vi verkställer. Du arbetar tillsammans med ytterligare två samordnare och i nära samarbete med enhetschefer för verksamheten. De ingår även operativt arbete, exempelvis vid akuta luckor hos brukarna då kommer du att hoppa in i direkt arbete.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole- eller YH- utbildning inom området, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha kunskap om och erfarenhet av social dokumentation. Vi ser gärna att du har kunskap om och erfarenhet av olika typer av funktionsnedsättningar för att kunna stötta medarbetarna i olika metodfrågor samt matcha personal för brukare. Erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter som samordnare inom funktionshinder eller hemtjänst är meriterande.

Som person är du flexibel, idérik, strukturerad samt initiativ- och ansvarstagande. Det är av stor vikt att du fungerar i och inspireras av en verksamhet där tempot är högt och arbetsuppgifterna är skiftande. Som samordnare har du en god samarbetsförmåga, är lösningsfokuserad och ser möjligheter till utveckling.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vikariat, 1 år med goda chanser till en tillsvidaretjänst.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "408/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Gelita Mehmeti
031 792 16 01

Jobbnummer
6212815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: