Samordnare inom personlig assistans Move & Walk
Move & Walk Assistans / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Move & Walk Assistans i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Värmdö,
Enköping eller i
hela Sverige Move & Walk är Sveriges första och största träningsalternativ för barn, ungdomar och vuxna med neurologiska funktionsnedsättningar. Träningen, som baseras på konduktiv pedagogik är heltäckande och anpassad för varje individs speciella behov. Genom vår assistansverksamhet ser vi till att våra kunder, utöver den självklara personliga assistanssamordningen, kan använda konduktiv pedagogik i vardagen. Conductorer i teamet ger stöd i det dagliga livet till kunden/familjen samt utbildning/stöd till assistenten.
Till vår assistansverksamhet letar vi nu efter en Samordnare som skall fungera som kontaktperson till våra kunder och vara delaktig i arbetet med att utveckla verksamheten.
Som samordnare hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande och spännande arbete där möjligheten att påverka och växa i din yrkesroll är stor. I att administrera den personliga assistansen kommer Du att ansvara för att vara ett stöd åt våra arbetsledare, rekrytera personliga assistenter, kvalitetssäkring, kompetensutveckling, samordning, etc. Tjänsten innebär att vara kontaktperson till våra kunder och att du har kunskap om gällande lagstiftning ser vi som självklart. Du ska värna om den enskilde kundens rätt till ett självständigt liv och integritet samtidigt som du ska se till att arbetsmiljö och övriga personalvillkor upprätthålls. Du kommer även medverka på mässor och arrangera olika kundevenemang.
Vi söker dig som är driven och som har förmågan att skapa förtroende och bygga relationer med både kunder och personal. Som person har du ett positivt bemötande och det är viktigt att du har en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Erfarenhet av arbetsledande uppgifter inom personlig assistans är meriterande.
Då verksamheten vänder sig till kunder runt om i landet innebär arbetet en del resande.
Publiceringsdatum2014-07-29Kvalifikationer• Du har högskoleutbildning som av arbetsgivaren prövas lämplig.
• Ditt arbetssätt skall kännetecknas av god samarbetsförmåga, handlingskraft, helhetssyn och förmåga att skapa ett positivt arbetsklimat.
• Du har erfarenhet inom privat verksamhet
• Du har goda kunskaper om relevanta lagar: LSS, SoL, Arbetsmiljölagen, Arbetstidslagen m.fl.
• Du är engagerad, flexibel och har prioriteringsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
KörkortskravB körkort fordras.
Rekrytering sker fortlöpande.
Omfattning: 100%. Tjänsten är tillsvidare men 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Vi har kollektivavtal med Almega/Vårdföretagarna och individuell lönesättning.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
maria.planhammar@movewalk.seFöretagMove & Walk Assistans
AdressMove & Walk Assistans
Storgatan 70
17152 Solna
KontorsadressStorgatan 70
Solna
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-55 84 27
E-postadress:
maria.planhammar@movewalk.se Jobbnummer 1947476
Observera att sista ansökningsdag har passerat.