Samordnare inom Hemtjänsten Sotenäs Kommun

Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen / Undersköterskejobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Sotenäs, Lysekil, Munkedal, Tanum, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen i Sotenäs

Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Vi har även rökfri arbetstid.




Publiceringsdatum
2020-05-06

Beskrivning
Hemtjänsten i Sotenäs kommun är en verksamhet om ca 70 medarbetare med huvudsaklig uppgift att ge omsorg enligt beviljade insatser.

Insatserna avser beslut enligt Socialtjänstlagen men även de som delegerats av HSL-personal. Verksamhetens mål är att ge god omsorg i ordinärt boende med brukarfokus. Inom hemtjänsten är Ni 3 samordnarkollegor som arbetar tillsammans i ett team med målet att ge den enskilde god omvårdnad.

Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html

Dina arbetsuppgifter
Som samordnare hos oss kommer du stödja verksamhetens enhetschefer i det dagliga arbetet avseende insatsplanering och samordning vid kontakter med aktörer inom och utanför förvaltningen. Du kommer att vara verksamhetens sammanhållande länk. Tillsammans med samordnarteamet skall du rekrytera, planera och utveckla hemtjänstens verksamhet i vackra Sotenäs kommun.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

- Rekrytering av personal
- Planering av beviljade hemtjänstinsatser i verksamhetens planeringssystem.
- Dagligen ha kontakt med brukare, anhöriga samt andra professioner inom förvaltningen.
- Bistå enhetschef med administrativa uppgifter.
- Beställa materiel

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med viss administrativ inriktning. Vidare har du erfarenhet av omsorgsarbete eller en omvårdnadsutbildning. Vi lägger även stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet.

Som person är du flexibel, ansvarstagande, respektfull och närvarande i mötet med människor. Du behöver gilla att ha många bollar i luften och vara en fena på att organisera och samordna insatser för våra brukare. Det ställs stora krav på samarbetsförmåga då Ni som samordnare dagligen samverkar.

Anställningsvillkor
Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

Information för rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/44".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sotenäs kommun (org.nr 212000-1322)

Arbetsplats
Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5216219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen: