Samordnare hemtjänst Nacka

Annelies Hemtjänstteam AB / Undersköterskejobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Annelies Hemtjänstteam AB i Nacka

Är du vår nya samordnare?

Vi växer och söker nu en erfaren, engagerad, noggrann och resultatinriktad samordnare till vår hemtjänstenhet i Ektorp, Nacka.

Rollen som den nya samordnaren är inledningsvis på deltid ca 60-75% men vi ser att du kan komplettera upp till 100% med arbete ute på fältet. I takt med att vi växer kommer rollen som samordnare vara en heltidstjänst.

I den här rollen kommer du bland annat ansvara för planeringen och bemanningen av medarbetare och kundinsatser i ett specifikt geografiskt område samt även följa upp och attestera utförd kundtid samt arbetstid. Du kommer leda ditt team och genomföra teamträffar för att verksamheten ska nå sina mål. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ men att du även är en lagspelare. Du ansvarar för att våra kunders insatser är planerade på ett så effektivt sätt som möjligt och att kunderna får den beviljade hjälpen i form av omsorg och service med bästa kvalitet.

Vårt team av samordnare på enheten i Ektorp, Nacka består idag av två erfarna medarbetare på kontoret som tillsammans ansvarar för den administrativa planeringen av totalt ca 70 medarbetare och +150 kunder.

Du sätter såväl kunderna och dina medarbetare i ditt team i centrum och du har förmågan att arbeta systematiskt, logiskt och innovativt. Genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt skapar du goda relationer med medarbetare, kunder och dess anhöriga, företagsledning, biståndshandläggare, hemsjukvården, ASIH med flera för att se till att företaget är ett fortsatt attraktivt och självklart val för kunden och dess närstående. Du skall ha en stark drivkraft till att fortsätta utvecklingen av vår verksamhet.

Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för planering och att ta hand om andra människor som behöver omsorg och stöd i sin vardag.

Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Ektorp Centrum i Nacka. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör.

Publiceringsdatum
2024-02-23

Arbetsuppgifter
Arbetet består i huvudsak av administrativa uppgifter.

Schema- och kundinsatsplanering
Uppföljning och attesteringar av kundtider och arbetstider
Besöka nya kunder och göra genomförandeplaner
Uppföljningar med befintliga kunder och kontakt med anhöriga
Kvalitetsuppföljning med medarbetare
Leda ditt team av medarbetare
Övriga administrativa uppgifter på kontoret
Att själv ta kundinsatser vid behov och där "luckor" uppstår

Du kommer att arbeta i nära relation med övriga samordnare samt enhetschef.

Kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet av arbete som samordnare/planerare inom hemtjänst som innefattar:

• Administrativt arbete

• Schema- och kundinsatsplanering

• Bemanning

• Vård- och omsorgsutbildning (skyddad yrkestitel för undersköterska från Socialstyrelsen)

• God PC vana och goda kunskaper i av att arbeta i schemaläggningsprogam inom omsorg som t.ex. Epsilon, Carefox, Combine samt WFM system som t.ex. Quinyx eller liknande samt Microsoft 365, Excel och Word

• God kunskap och erfarenhet av socialtjänstlagen i praktiken

• Gott ordningssinne, vara strukturerad och ha egen drivkraft att utveckla dig själv och verksamheten

• Körkort B

Dina egenskaper
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som förmåga att leda och samarbeta med medarbetare och att samarbeta med verksamhetsledningen och att upprätthålla ett gott samarbete med vår uppdragsgivare. Som person är du positiv och ser möjligheter före hinder. Du är utåtriktad, ordningsam och strukturerad och har förmåga att se framåt och arbeta såväl självständigt som i team. Du har ett flexibelt och kreativt arbetssätt samt förmåga att arbeta resultatinriktat samt att se helheten i verksamheten/företaget.

Arbetstid:
Vardagar kl. 06:45-15:45, en timmes rast

Arbetsställe:
Ektorp, Nacka

Tillträde
Enligt överenskommelse.
Intervjuer och urval sker löpande.

Om företaget
Annelies Hemtjänstteam är ett privat företag grundat 2003 och som bedriver hemtjänst i Nacka på uppdrag av Nacka Kommun. Idag är vi +100 medarbetare som hjälper ca 250 kunder runt om i Nacka Kommun. Vi har två enheter, en i Ektorp Centrum, Nacka och en på Igelbodaplatån i Saltsjöbaden.

Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. Varje enhet har en enhetschef samt administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i olika geografiska områden i Nacka.

Vi är på gång att nå en Stjärnmärkning inom demenssjukdomar där våra medarbetare just nu utbildas via Svenskt Demenscentrums utbildningsprogram. Vår målsättningen är att ha en spetskompetens inom området.

Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar och el-cyklar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Tjänstepension erbjuds till alla tillsvidareanställda utbildade undersköterskor.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Annelies Hemtjänstteam AB (org.nr 556351-4560), https://www.annelieshemtjanst.se/

Arbetsplats
Annelies Hemtjänstteam

Jobbnummer
8492007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Annelies Hemtjänstteam AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Annelies Hemtjänstteam AB: