Samordnare hemtjänst i Stockholm

Assistans & Hemtjänst Stockholm AB / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assistans & Hemtjänst Stockholm AB i Stockholm, Sollentuna, Nacka, Haninge eller i hela Sverige

Är du en erfaren samordnare inom hemtjänst och nyfiken på att komma med i vårt glada gäng på Assistans och Hemtjänst i Stockholm AB? Välkommen till oss för vi är ett företag i tillväxt som söker nya duktiga medarbetare till vårt företag.
Du kommer arbeta nära ansvarig verksamhetschef men kommer ha öppningar på fler resultatenheter inom Stockholm Län. Vi arbetar idag främst med Paraply, Mobil Omsorg samt Triserva men tidigare även med Carefox. Du behöver kunna visa du har god insikt och erfarenhet av att arbeta med dessa system/program för att se över beslut, beställningar, schema, bemanning, timvikarier och övertid. Du måste alltså ha datorvana samt förmåga att växla mellan arbete i ett flertal system som vi beskrivit tidigare.
Du vårdar och utvecklar relationerna med brukarna, närstående, medarbetarna, myndigheter och organisationer. Företaget har ca 170 anställda och i Stockholms Län har vi idag 4 kontor; city, norr, söder och Nacka. Denna roll innebär att ta ansvar för delar av våra kunder och personalstyrka inom Stockholm Län. Vi bedriver verksamheten enligt LOV; boendestöd, ledsagning, hemtjänst och personlig assistans.
Tillsammans med ansvarig Verksamhetschef och övrig personal kommer du att arbeta operativt med utveckling av hemtjänsten och dess processer.
Du har en god analys och problemlösande förmåga med kundens behov i fokus.
Du uppdaterar och sköter företagens rutiner och ser till att de följs, går igenom beslut och ser till att alla genomförandeplanerna är aktuella, har kundbesök och kan dokumentera och bedöma risker för personal och kunder, ser till att inkomna klagomål och synpunkter blir åtgärdade och kommunicerade, ansvara för tillbud och avvikelser och dokumenterar samt åtgärdar felen, ansvarar för det systematiska miljöarbetet i samråd med Verksamhetschef och VD.
Du ansvarar, tillsammans med Verksamhetschef, för att underlag till faktureringen stämmer med besluten.
För att lyckas i rollen krävs det att du är drivande, gillar utvecklingsarbete och trivs med att ta ansvar. Det krävs förståelse för verksamheten och de utmaningar som verksamheten står inför. Du behåller lugnet under stress, är kommunikativ och gillar att arbeta i team. Om du är strukturerad, analytisk och har förmåga att prioritera kommer du trivas i denna roll. Vi ser det som en självklarhet att du har förmågan att göra egna bedömningar, agera självständigt och professionellt i möten med andra människor och även att du besitter en god förmåga att planera ditt eget arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Om du även har extra språkkunskaper som arabiska, persiska, ryska eller spanska så är det meriterande.

Publiceringsdatum
2019-10-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-15

Adress
Assistans & Hemtjänst Stockholm AB
Gambrinusgatan 5 2 TR
11231 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Samordnare Stockholm".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Assistans & Hemtjänst Stockholm AB (org.nr 556937-7780)
Gambrinusgatan 5 2 TR (visa karta)
112 31  STOCKHOLM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: joachim@assistanshemtjanst.se

Jobbnummer
4863439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assistans & Hemtjänst Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assistans & Hemtjänst Stockholm AB: