Samordnare, Funktionshinderomsorgen

Strängnäs kommun, Funktionshinderomsorg / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Funktionshinderomsorg i Strängnäs

Vill du bli en del av en framåtlutad kommun? Trivs du i rollen där du får ha många bollar i luften och får personalplanera? Då är det kanske dig vi söker!

Vi söker nu en samordnare till funktionshinderomsorgen. Du arbetar i ett team av samordnare där ni jobbar tillsammans och stödjer varandra. Du har en enhetschef som ansvarar för dig och övriga samordnare och du kommer också att arbeta nära tillsammans med övriga åtta chefer inom funktionshinderomsorgen. I funktionshinderomsorgen ingår bland annat boenden enligt LSS och SoL, personlig assistans, kommunal psykiatri boende och boendestöd samt daglig verksamhet och sysselsättning.

Vi erbjuder dig ett varierat arbete i ett härligt gäng! Arbetstiderna är måndag till fredag med varierande tider och möjlighet att påverka inom gruppen, utifrån verksamhetens behov. Du har också möjlighet till kompetensutveckling, frisvårdsbidrag och semesterväxling.


Publiceringsdatum
2022-04-25

Arbetsuppgifter
I ditt uppdrag ingår att samordna all personal efter verksamhetens uppdrag. Arbetet består av bemanning, schemaläggning, semesterplanering och rapportering i lönesystemet. Det ingår även att göra enklare ekonomisk redovisning, statistik och övriga administrativa arbetsuppgifter utifrån uppdrag från ansvarig enhetschef.

Du arbetar nära enhetschef och medarbetare i verksamheten och agerar som "spindeln i nätet".


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har erfarenhet av att ha arbetat inom administration, ekonomi eller med liknande arbetsuppgifter
• har god datorvana och vana av att arbete med digitala verktyg
• kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift
• har körkort behörighet B.

Dina personliga egenskaper
• du har ett professionellt bemötande, är serviceinriktad och har lätt för samarbeta och att skapa goda relationer
• du har en förmåga att självständigt kunna organisera och prioritera dina arbetsuppgifter
• du har förmåga att se till verksamhetens behov
• du är positiv, nyfiken, tar egna initiativ och är öppen för att prova nytt
• du har förmåga att arbeta målinriktat och kan fatta egna beslut när det krävs i samråd med chef.

Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av bemanning och personalplanering
• har erfarenhet av att ha arbetat inom vård och omsorg
• har erfarenhet av att ha arbetat i Personec, Time Care Planering, Time Care Pool, TES, Medvind och Treserva.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strängnäs kommun, Funktionshinderomsorg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "166/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Funktionshinderomsorg

Kontakt
Enhetschef personlig assistans och ledsagarservice
Mirela Mujanovic
mirela.mujanovic@strangnas.se
0152-291 99

Jobbnummer
6567962

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Funktionshinderomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Funktionshinderomsorg: