Samordnare för personlig assistans

Härryda kommun, Sektorn för socialtjänst / Administratörsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härryda kommun, Sektorn för socialtjänst i Härryda, Lilla Edet, Mariestad eller i hela Sverige

Välkommen till Härryda kommun, en arbetsplats där vi tror att olikheter berikar oss och höjer kvalitén. Vi är en serviceorganisation med myndighetsansvar och letar efter dig som vill vara delaktig, är engagerad och tar eget ansvar. Vi levererar service med hög kompetens och kvalitet i en kommun som rymmer många spännande projekt och goda kollegor. Härryda kommun ligger mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen.

Enheten för personlig assistans finns inom Sektorn för socialtjänst, närmare bestämt inom Verksamheten för Funktionsstöd. Enheten utför insatser hos ca fjorton personer och till centralorten Mölnlycke, där socialtjänsten har sitt säte, är det 10 minuters bilfärd alt. 15 minuters bussfärd från centrala Göteborg. Våra tre grundperspektiv som anställd inom Härryda kommun är medarbetarskap, ledarskap samt kommunikation och samverkan.


Publiceringsdatum
2019-01-24

Arbetsuppgifter
Som samordnare inom personlig assistans utgör du enhetschefens förlängda arm och det ingår i ditt uppdrag att se till att den dagliga verksamheten fungerar. Du ansvarar för det administrativa arbetet och är arbetsgruppens kontaktperson gentemot interna och externa samverkanspartners.

Det ingår i dina arbetsuppgifter ett övergripande ansvar för schemaläggning, löpande planering utifrån personalbehov samt hantering av redovisning till Försäkringskassan. Du ska ha god IT/systemvana (Treserva, Time care, Time care pool, Självservice, Excell). Goda kunskaper rörande aktuell lagstiftning och riktlinjer kring personlig assistans är önskvärt.


Kvalifikationer
För tjänsten som samordnare söker vi dig som har något/några av nedanstående kvalifikationer:

• Utbildning inom administration, personalvetenskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
• Erfarenhet av arbete inom service, kundbemötande och administration.
• Tidigare erfarenheter av samordnartjänst.
• Kunskaper om schemahantering för utförare inom socialtjänsten.

För att lyckas i rollen behöver du ha god problemlösande förmåga där du hittar lösningar trots att förutsättningarna förändras. Som person är du serviceinriktad, är bra på att samarbeta med andra och har god förmåga att kommunicera, både i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett önskemål för tjänsten.

ÖVRIGT
Rekryterande chef är Gil Angin.
Rekryteringsarbetet kan komma att påbörjas i takt med att ansökningarna kommer in.

Vi ser gärna att du söker tjänsten via Offentliga jobb. Om du önskar skicka din ansökan med brev tar vi emot den på adress:
Härryda kommun, Personalfunktionen, 435 80 Mölnlycke
Kom ihåg att ange referensnumret på den tjänst du söker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Härryda kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-07
Ange följande referens när du ansöker: A845817
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gil Angin 031-724 84 00

Företag
Härryda kommun, Sektorn för socialtjänst

Adress
Härryda kommun, Sektorn för socialtjänst
Skolvägen 1
43530 MÖLNLYCKE

Kontorsadress
43580 Mölnlycke

Jobbnummer
4575089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härryda kommun, Sektorn för socialtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härryda kommun, Sektorn för socialtjänst: