Samordnare för Grensetjänstens informationsverksamhet

Länsstyrelsen Värmland, Länsledningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Värmland, Länsledningen i Karlstad

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 210 personer och vår chef är landshövding Kenneth Johansson.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.

Grensetjänsten är en gränsöverskridande informationstjänst mellan Sverige och Norge med placering i Morokulien. Vi arbetar med information till individer och företag som har gränsöverskridande verksamhet samt även med gränshinder och samordning. Grensetjänstens huvudmän är bl.a. Länsstyrelsen Värmland, Arbetsförmedlingen, NAV, Nordiska ministerrådet, Försäkringskassan, Hedmark fylkeskommune, Eidskog kommune och Eda kommun. Länsstyrelsen Värmland verkar inom ramen för Grensetjänstens verksamhet för ökad myndighetssamverkan.

Du ingår i Grensetjänstens arbetsgrupp i Morokulien, där tjänsten är placerad, och organisationsmässigt vid Länsstyrelsen Värmlands Internationella sekretariat, enheten Samhällsbyggnad.

Publiceringsdatum
2014-02-17

Arbetsuppgifter
Du kommer att, på Grensetjänsten i Morokulien, arbeta med samordning av information och verksamhet inom ramen för Grensetjänstens uppdrag som informationstjänst mellan Sverige och Norge. Samordningsuppdraget innefattar myndighetssamordning i förhållande till den svensk-norska arbetsmarknaden och samordning av myndighetsinformation i förhållande till privatpersoner och företag som verkar, har verkat eller har för avsikt att verka över den svensk-norska gränsen.

I uppdraget ingår att vara länken mellan privatpersoner och företag å ena sidan och myndigheter å andra sidan. Du samordnar myndigheters information mellan Sverige och Norge och kommunicerar denna information till kunder, bestående av privatpersoner och företag.

Arbetet är mycket utåtriktat med många kund- och myndighetskontakter i både Sverige och Norge. Du samverkar med de myndigheter som finns representerade i Grensetjänstens arbetsgrupp i Morokulien såväl som med andra myndigheter i Sverige och Norge.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning och goda kunskaper om arbetsmarknad och näringsliv i Sverige och Norge. Du har vidare erfarenhet av samarbete mellan myndigheter. Erfarenhet av gränsöverskridande myndighetssamverkan samt myndighetsarbete i Norge och Sverige är meriterande.

Du kan kommunicera i skrift och tal både på norska och på svenska. Du bör även ha goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift.

IKT-kompetens och kunnighet inom sociala medier är en merit. Du har intresse för webben och sociala onlinemiljöer. Du ska också kunna hantera stora mängder information.

Du har goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du engagerad, utåtriktad och har hög social kompetens.
Du har god samarbetsförmåga och ett gott omdöme. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

Du bör ha körkort då tjänsten innebär vissa resor.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning 6 månader.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-07
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsogsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och spara enligt personuppgiftslagen (PUL).
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: 112-1103-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Paul Nemes, Sekretariatsansvarig för Internationella sekretari 010-224 72 11 paul.nemes@lansstyrelsen.se
Trond Erik Grundt, Daglig leder +47 48053265 trond.erik@gtm.nu

Facklig kontakt
Tanja Ekegren, Ordförande SACO 010-224 73 26 tanja.ekegren@lansstyrelsen.se
Jan Nyrén, Ordförande TCO-ST 010-224 74 20 jan.nyren@lansstyrelsen.se

Företag
Länsstyrelsen Värmland, Länsledningen

Adress
Länsstyrelsen Värmland, Länsledningen
651 86 Karlstad
65186 Karlstad

Jobbnummer
1782426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Värmland, Länsledningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Värmland, Länsledningen: