Samordnare för återsökning av statsbidrag
Stockholms Stad / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Österåker eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och utbildning i svenska för invandrare (sfi).
Arbetsplatsbeskrivning
Samordnaren ingår i stadsbidragsgruppen som ingår i arbetsmarknadsförvaltningens ekonomistab.
I stadsbidragsgruppen ingår ytterligare en samordnare samt en administratör. Ekonomistaben består av 16 personer. Du rapporterar direkt till förvaltningens ekonomichef.
Publiceringsdatum2017-03-22Dina arbetsuppgifterSamordnare av återsökning av statsbidrag arbetar med att följa upp, informera, återsöka och bevaka att statsbidrag utbetalas i enlighet med lagar och förordningar och i rätt tid. Arbetet förutsätter att samordnaren är väl insatt i och kan tillgodogöra sig lagtexter. Regelsystemet i den gällande ersättningsförordningen är komplicerat och under förändring. Ny ersättningsmodell gäller från och med 1 juli 2017, vilket gör att tjänsten kommer vara en del i ett utvecklingsarbete. Arbetet är mycket självständigt och innebär egen kontakt med Migrationsverket, staden centralt och stadens stadsdelsförvaltningar. En viktig del i arbetet är att sprida information inom Stockholms stad och att skapa förståelse för vikten av arbetssätt som underlättar återsökning av statsbidrag. I uppdraget ingår att genomföra löpande kontroller, kvalitetssäkra underlag samt fördela medel i återsökningsprocessen. I arbetet ingår att hantera stora mänger data från verksamhetssystem och i excel.
KvalifikationerAkademisk examen med samhällsvetenskaplig, juridisk inriktning eller annan akademisk examen relevant för uppdraget.
Goda it-kunskaper, främst Excel och Word
Arbetslivserfarenhet i minst 3 år inom offentlig förvaltning med ekonomihantering samt erfarenhet av självständigt arbete med administration och att driva och handlägga ärenden är ett krav.
Erfarenhet av att planera och genomföra utbildningar är meriterande. Meriterande är också erfarenhet från kommuners återsökningsprocess avseende statsbidrag för flyktingmottagande, erfarenheter från Migrationsverkets ersättningssystem, erfarenhet av att arbeta i stadens verksamhetssystem Paraplyet och Flai-F samt kännedom om Stockholms stads organisation.
Övrigt
Tjänsten utgör ett vikariat under föräldraledighet som längst till 2018-08-31.
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast Visstidsanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-04
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1660
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Goliath 0850835513
FöretagStockholms stad
AdressStockholms stad
Box 10014
12126 Stockholm-globen
KontorsadressBox 10014
Jobbnummer 3391696
Observera att sista ansökningsdag har passerat.