Samordnare/boendestödjare
Falu kommun / Vårdarjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige Vi söker en erfaren samordnare/ boendestödjare till våra verksamheter för boendestöd i ordinärt boende, två stödboenden, kvinnofridsboende samt aktivitetsstöd.
Målgrupperna är:
• vuxna personer från 21 år med missbruk/ beroende i behov av stödboende
• vuxna personer från 18 år i behov av boendestöd i ordinärt boende
• vuxna personer från 18 år i behov av aktivitetsstöd
• vuxna våldsutsatta personer från 18 år med eventuellt medföljande barn i behov av skydd och stöd genom kvinnofridsboendet
Samordnarens uppdrag innebär bland annat att stödja enhetschefen och medarbetarna med arbetsuppgifter rörande personalplanering, verksamhetsplanering och schemaläggning samt vissa administrativa uppgifter.
Boendestödjarnas uppdrag utgår från verksamhetens mål och uppdrag samt den enskilde kommuninvånarens behov utifrån socialsekreterarens uppdragsbeskrivning. I arbetsuppgiften ingår att utarbeta och följa upp en genomförandeplan tillsammans med den enskilde personen samt att fortlöpande föra dokumentation i det digitala verksamhetssystemet.
Verksamheten och uppdraget förutsätter självständigt arbete men arbetet sker även i nära samarbete med övriga kollegor, enhetschef och verksamheter. Ibland behöver samråd kring olika situationer ske med kollegor, samordnare och enhetschef men även självständiga bedömningar kan behöva göras i en aktuell situation.
Du kommer ha ett nära samarbete med socialsekreterare och rådgivare inom förvaltningen avseende missbruk/ beroende, våld i nära relationer och ekonomiskt bistånd men även samverkan med övriga berörda verksamheter ingår i uppdraget.
En förutsättning för arbetet är stort intresse och engagemang för de aktuella områdena och målgrupperna samt ansvar och intresse för egen kompetensutveckling och kunskapsinhämtning.
Publiceringsdatum2024-02-22Dina arbetsuppgifterI rollen som samordnare ingår utöver vad som ovan beskrivs att ta emot nya uppdrag till verksamheten, ta emot sjukanmälan från medarbetare, bedöma vikariebehov, planera inför medarbetarnas ledigheter/ frånvaro samt schemaläggning. I uppdraget ingår även att göra beställningar till verksamheten samt att förbereda anställningsavtal. Därutöver ingår uppgifter på uppdrag av enhetschefen. Som samordnare/ boendestödjare kan du vid oplanerad frånvaro behöva tjänstgöra som boendestödjare i de olika verksamheterna vid behov.
I rollen som boendestödjare ingår stöd utifrån individens individuella behov utifrån genomförandeplanen. Det kan vara stöd till personen att utföra vardagliga aktiviteter, stöd vid kriser, möten med andra myndigheter, stöd i att söka bostad, vara bollplank med mera utifrån behov. I arbetet ingår även att i samråd med den enskilde samverka med handläggare och rådgivare. Dokumentationsansvar ingår i tjänsten.
KvalifikationerFör rollen krävs
• Utbildning som behandlingspedagog eller behandlingsassistent (2 årig) alternativt annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms lämplig för uppdraget
• Kunskap och erfarenhet av liknande arbete inom socialtjänstverksamhet
• B-körkort
• God digital kunskap och erfarenhet av att arbeta med digitala system
• Erfarenhet och intresse av att arbeta med dokumentation, administrativa uppgifter och schemaläggning
Dina personliga egenskaperVi söker dig som har ett flexibelt arbetssätt med vana att byta fokus snabbt om det krävs. Du har en mycket god samarbetsförmåga och erfarenhet av att samarbeta med yrkesverksamma inom flera olika områden. Du har god förmåga till struktur och planering. Du bidrar med engagemang till verksamhetens utvecklings-, förändrings- och förbättringsarbete. Avslutningsvis är du ödmjuk, stabil och har en god självkännedom.
Meriterande kvalifikationer
• Erfarenhet av samordnaruppdrag eller liknande inom socialtjänstverksamhet
• Erfarenhet av att arbeta med schemaläggning och personalplanering
• Dokumenterad utbildning på området våld i nära relationer
• Dokumenterad utbildning på området missbruk/ beroende
• MI-utbildning
• Utbildning i kris och sorgebearbetning
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetet innebär dagtjänstgöring enligt schema.
Bifoga gärna intyg avseende anställningar och utbildningar i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida.
Kontaktuppgifter
Tuss Rombin, Enhetschef , tel. 023-828 14, mail:
tuss.rombin@falun.seFackliga företrädare
Kommunal, Mia Larsson, tel. 023-862 43
Vision, Christina Johansson, tel. 023-821 10
Övrig informationInför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta
rekryteringscenter@falun.seKontaktinformation
Tuss Rombin, Enhetschef
Arbetsplats
Falun
Ersättning . Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4762908442".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falu kommun (org.nr 212000-2221),
http://www.falun.se/ Kontakt Enhetschef
Tuss Rombin
Jobbnummer 8490192
Observera att sista ansökningsdag har passerat.