Samordnare/Biståndshandläggare

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Arbetsplats
Enhetens främsta arbetsuppgifter är att utreda och besluta om rätten till bistånd inom områdena Äldreomsorg och personer med funktionsnedsättning samt färdtjänst/riksfärdtjänst. En del av arbetet innebär kontakter med sökanden och dennes anhöriga men också med andra myndigheter och organisationer.
Tjänsten som Samordnare/Handläggare på Utredningsenheten för äldre och personer med funktionsnedsättning innebär att du arbetar med myndighetsutövning inom socialförvaltningen samt samordning/planering av det dagliga arbetet. Du kommer att ha en mindre mängd egna ärenden, fungera som bollplank och metodstöd till medarbetare och tillsammans med enhetschef planera det dagliga arbetet samt representera enheten i olika sammanhang. Du är en viktig del i enhetens utvecklings- och kvalitetsarbete där du tillsammans med enhetschef och medarbetare arbetar för att hålla hög kvalitet i arbetet.

Kompetens
Vi söker dig som är utbildad socionom, beteendevetare inom social omsorg eller har annan likvärdig högskoleutbildning. Du har stor kunskap och självklart genuint intresse för områdena, äldre och funktionsnedsättning. Du kan arbeta självständigt men har även god samarbetsförmåga och lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Det är viktigt att du ser samverkan som en framgångsfaktor. Som person är du organiserad men också flexibel. Då Socialförvaltningen arbetar utifrån ett systemteoretiskt förhållningssätt är det positivt om du har kunskap/erfarenhet av detta och då vi använder verksamhetssystemet Procapita är det en fördel om du tidigare har arbetat i de. Erfarenhet av samordning/arbetsledning ses som meriterande.

Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2016-10-28

Ersättning
Flens Kommun tillämpar individuell lönesättning



Välkommen med din ansökan senast den 18 November 2016



Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens Kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Cedergren, Enhetschef monica.cedergren@flen.se 0157-43 03 45
Fackliga Företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens Kommun
Sveavägen 1

Jobbnummer
3139376

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: