Samordnare, Barncentrum
Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka,
Nykvarn,
Stockholm,
Lidingö,
Norrtälje eller i
hela Sverige Vårt Barncentrum har funnits sedan 2008 och är en samlokaliserad myndighetssamverkan i syfte att på ett mer rättssäkert och barnvänligt sätt utreda brott och misstankar om brott mot barn. Barncentrums målgrupp utgörs av barn under 18 år bosatta i någon av de tre kommunerna Tyresö, Nacka och Värmdö och som misstänks vara utsatta för allvarliga brott i nära relation, sexuella övergrepp eller andra allvarliga våldsbrott. Barncentrum är organiserat i en styrgrupp med representanter från varje myndighet.
Barncentrum är placerat i egna lokaler i Nacka strand, granne med polisstationen i lokalpolisområde Nacka.
Rollen som samordnare innebär att tillsammans med polisens samordnare ha ansvar för arbetet på Barncentrum. Det centrala arbetet är att samordna barnförhör och samrådsmöten. Samordnaren är sammankallande och sekreterare för akuta och planerade samrådsmöten, olika samverkansmöten samt styrgruppens möten. Samordnaren ska vara tillgänglig för kommunernas socialtjänst, polis och åklagare och ansvara för att information mellan de olika myndigheterna kommer fram.
I arbetet ingår att erbjuda ett gott mottagande framförallt för barnen och även för deras familjer samt personal vid myndigheterna. Det innebär alltifrån krisbemötande och stöd till familjer/barn som kommer för förhör till att ansvara för att lokalerna är trivsamma. Samordnaren ansvarar även för att upprätthålla ett gott samarbete med skolor och förskolor vilket bland annat innebär att regelbundet vara ute och informera om verksamheten.
Samordnaren har administrativt ansvar för sammanställning av det arbete som görs i Barncentrum. Exempel på detta är årlig verksamhetsplan och verksamhetsberättelse, listor på de ärenden som är aktuella i Barncentrum, statistik, utvärdering och analys av arbetet. Samordnaren förväntas också driva arbetet framåt genom att utveckla arbetsformer och ansvara för metodutveckling.
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning. Du ska ha goda kunskaper om barns utveckling samt flerårig erfarenhet av barnsamtal, barnavårdsutredningar och av att möta familjer i kris. Du är organisatorisk och utrycker dig väl i skrift och tal. Vid sidan av kraven på kompetens och erfarenhet är det viktigt att du är en positiv person med en egen drivkraft och god förmåga att samarbeta/samverka. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.
Anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning inom Individ och Familjeomsorgen, Nacka kommun.
Samordnaren kommer att vara anställd i Nacka kommun men arbeta mot de tre kommunerna.
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ansökan Senaste ansökningsdag: 31 januari 2016
Ansökan görs via länken:
Kommunen undanber sig kontakt från annonsförsäljare.
Publiceringsdatum2016-01-11KontaktChristine Carlsén, Gruppchef Nacka kommun.
Telefon: 08-718 87 25
E-postadress:
christine.carlsen@nacka.seBeatrice Jacobsson, Verksamhetsutvecklare Nacka kommun
Telefon: 072-159 25 27
E-postadress:
beatrice.jacobsson@nacka.seAnders Holmström, Enhetschef Värmdö kommun
Telefon: 08-570 481 26
E-postadress:
anders.holmstrom@varmdo.seEva Tullander, IFO-chef Tyresö kommun.
E-postadress:
eva.tullander@tyreso.seFackliga Företrädare
Tedros Amelash, Vision
Telefon: 08-718 89 71
E-postadress:
tedros.amelash@nacka.seKristina Elstad, SSR
Telefon: 08-718 75 86
E-postadress:
kristina.elstad@nacka.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka Kommun
AdressNacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka
KontorsadressGranitvägen 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2609795
Observera att sista ansökningsdag har passerat.