Samordnare arbetsmarknadsenheten

Falköpings kommun, Kompetens- och arbetslivsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falköping, Skara, Tidaholm, Herrljunga, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falköpings kommun, Kompetens- och arbetslivsförvaltningen i Falköping

I Falköpings kommun har vi fokus på hållbar utveckling, vi värnar om livskvalitetsfrågorna för att öka välbefinnandet och trivseln för de som bor och verkar i Falköping - nu och i framtiden.

Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.

Inom Kompetens- och arbetslivsförvaltningens ansvarsområden möts studerande, näringsliv och offentlig verksamhet för att hitta och tillägna sig efterfrågad kompetens.
I egen regi anordnar vi grundläggande och gymnasial vuxenutbildning, svenska för invandrare samt eftergymnasial utbildning på olika nivåer. Samarbete sker med andra kommuner och utbildningsanordnare, för att kunna erbjuda kompletterande utbildningar. Vi arbetar utifrån devisen Möt dina möjligheter hos oss på Lärcenter.


Publiceringsdatum
2017-09-29

Arbetsuppgifter
Falköpings kommun antog 2016 en ny arbetsmarknadsstrategi utifrån kommunens övergripande mål Social hållbarhet, Falköpings kommuns arbetsmarknadsstrategi utgår från visionen "en väg in till jobb". Genom en snabb hantering i en samordnad och strukturerad arbetsmarknadsorganisation ges tydliga förutsättningar för alla Falköpingsbor att nå egen försörjning.

Arbetsmarknadsenheten inom Kompetens- och arbetslivsförvaltningen har det operativa ansvaret för genomförandet av arbetsmarknadsstrategin. Enheten kommer under 2018 att starta upp ett aktivitetscenter med bland annat arbetsträning och arbetsförmågeutredningar. I vilket det kommer att finnas möjlighet att arbetsträna inom olika yrkesinriktningar eller utveckla arbetsförmågan. Målet är att komma vidare till arbete eller studier.

Nu söker vi en samordnare som ska planera och genomföra det praktiska arbetet kring uppstarten av aktivitetscentret.


Kvalifikationer
Du har en adekvat högskoleutbildning inom området eller erfarenhet som arbetsgivaren prövar likvärdig.
Du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet.
Du ska initiera, samordna, utveckla och följa upp processer utifrån en helhetssyn.
Du har god analytisk förmåga.
Du ska samverka internt och externt samt ha förmåga att skapa och behålla nätverk.
Du har god kommunikativ förmåga.

ÖVRIGT
Som rekryteringsverktyg använder vi Offentliga Jobb för att hantera ansökningar samt att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Offentliga Jobbs elektroniska ansökningsblankett. Du söker jobbet genom länken i annonsen.

Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-22
Ange följande referens när du ansöker: KAF 37-1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Löfholm peter.lofholm@falkoping.se 0515-88 71 91

Företag
Falköpings kommun, Kompetens- och arbetslivsförvaltningen

Adress
Falköpings kommun, Kompetens- och arbetslivsförvaltningen
S:t Sigfridsgatan 9
52181 Falköping

Kontorsadress
Nils Ericsonsgatan 5 52181 Falköping

Jobbnummer
3724710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falköpings kommun, Kompetens- och arbetslivsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falköpings kommun, Kompetens- och arbetslivsförvaltningen: