Samordnare

Linköpings universitet / Administratörsjobb / Linköping
2023-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare" (publicerad 2024-05-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Linköping, Finspång, Motala, Norrköping, Kinda eller i hela Sverige

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare av en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Institutionen för fysik, kemi och biologi (IFM) bedriver såväl grundutbildning som forskning och forskarutbildning. Forskning är den dominerande verksamheten och den sker ofta i samverkan med företag och internationella partners. Vi är en av universitetets äldsta, mest välkända och största institutioner och omfattar fem samverkande vetenskapliga områden: biologi, kemi, materialfysik, tillämpad fysik samt teori och modellering.
Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/ifmVi söker nu en Samordnare.

Om jobbet
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ge administrativt stöd och service till chefer och medarbetare vid två av institutionens forskningsavdelningar: avdelningen för Nanostrukturerade material samt avdelningen för Molekylär ytfysik och Nanovetenskap. Du kommer även att administrera forskarskolan Agora Materiae.

Arbetsuppgifterna som samordnare vid forskningsavdelningarna består av att stödja verksamheten med ekonomiadministration där du ansvarar för fakturahantering, ekonomisk rapportering till finansiärer, uppföljning och kontering av löner samt budget och ekonomiuppföljning. Du stöttar även med allmän administration såsom att arrangera licentiat-/disputationstillfällen och konferenser samt boka resor/hotell för gäster.

Arbetsuppgifterna vid forskarskolan handlar om att ge administrativt stöd till föreståndare och doktorander.

Vid avdelningen för Nanostrukturerade material kommer du fungera som ett administrativt nav i ett Vinnova Kompetenscentrum som heter FunMat-II, där 14 partnerorganisationer från näringslivet och andra svenska lärosäten samverkar. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat ekonomiadministration såsom budget för aktuell avtalsperiod, fakturor, ekonomisk uppföljning till projektledare, begära in och sammanställa ekonomiska data och göra årsrapport till Vinnova. Du ingår i FunMat-II:s styrgrupp och samordnar och ger stöd vid konferenser, möten och styrelsemöten samt ger allmän administrativ stöttning till forskarna rörande exempelvis kommunikation och beställning av varor och tjänster.

Vid avdelningen för Molekylär ytfysik och Nanovetenskap kommer du ha administrativt ansvar för samarbetsområdet Tillämpad fysik. Detta innefattar arbete med årlig budget och ekonomi gällande lönerna för våra gemensamma ingenjörer, beställningar av varor och tjänster inom samarbetsområdet och fördelning av kostnader för delade resurser etc.

Forskarskolan Agora Materiae är en del av forskningsområdet för Avancerade Funktionella Material (AFM) och arbetar för att stödja forskarstuderande att uppnå bättre resultat inom sina områden. Forskarskolan har ca 50 medlemmar från tre institutioner (IFM, ITN och IEI), leds av en föreståndare och har administrativt stöd från dig som samordnare.

På avdelningen för verksamhetsstöd arbetar vi kontinuerligt med utveckling av våra processer och rutiner, och du kommer att på olika sätt bli engagerad i detta arbete. Som medarbetare inom avdelningen förväntas du också delta i institutionsövergripande projekt eller uppdrag samt att vid behov kunna utföra andra administrativa arbetsuppgifter än de du normalt utför.

Om dig

Vi söker dig som trivs med att arbeta strukturerat och som har god förmåga att prioritera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Därtill är du självgående och tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Du samarbetar bra med andra och är tillmötesgående och lyhörd för verksamhetens behov. Vidare är du noggrann och kvalitetsmedveten och månar om att nå resultat. Ovanstående personliga egenskaper är av mycket stor vikt vid tillsättningen.

Vi vill att du har:

• Examen från treårigt gymnasium
• Erfarenhet av att ha arbetat med
• kvalificerad administration
• fakturahantering
• ekonomisk rapportering och uppföljning
• Datorvana med god användarkompetens i Excel och övriga Office-programvaror
• IFM är en internationell miljö, med en stor andel doktorander och forskare rekryterade internationellt, samt många internationella samarbeten. Därför lägger vi stor vikt vid goda kunskaper både i engelska och svenska i tal och skrift

Det är även meriterande om du har:

• Erfarenhet av att ha jobbat i forskningsmiljöer, gärna inom högskolesektorn
• Användarkompetens i Raindance eller annat ekonomisystem
• Eftergymnasial utbildning inom redovisningsekonomi

Din arbetsplats

IFM består av 15 avdelningar där du kommer tillhöra avdelningen för Verksamhetsstöd och din närmsta chef blir den administrativa chefen. Avdelningen består av ett 30-tal medarbetare med uppgift att serva kärnverksamheten med kvalificerat administrativt stöd och teknisk service. Du kommer att jobba tillsammans med andra kollegor med liknande arbetsuppgifter men kan också komma att ingå i andra operativa team inom avdelningen.

Läs mer om vår verksamhet här: https://liu.se/organisation/liu/ifm

Om anställningen

100 %. Provanställning på 6 månader tillämpas.

Tillträde enligt överenskommelse.

Lön och förmåner

Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta.

Läs mer om förmåner för anställda här.

Publiceringsdatum
2023-03-23

Facklig kontakt
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 13 april 2023. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ersättning
Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings Universitet (org.nr 202100-3096), https://www.liu.se/

Kontakt
Administrativ chef
Jens Trosell
jens.trosell@liu.se
+46 13 28 12 70

Jobbnummer
7578013

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings universitet: