Samordnare

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
2022-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare" (publicerad 2023-06-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Funktionshinderomsorgen

Vill du göra samhällsnytta och vara del av en arbetsplats där du verkligen gör skillnad för andra? Är du relationsskapande med ett brinnande intresse för människor? Då ska du läsa vidare!

Socialtjänstens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun får sina grundläggande behov av stöd, vård och trygghet tillgodosedda. Vår verksamhet består av: äldreomsorg, funktionshinderomsorg, hälso- och sjukvård och individ- och familjeomsorg. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Ditt nya jobb
Funktionshinderomsorgen i Jönköpings kommun är en av fem funktioner i Socialförvaltningen med uppdrag att besluta om och verkställa insatser till kommuninvånare med olika typer av funktionsnedsättningar. Funktionshinderomsorgen organiseras i fem områden: Boende - Korttids, Personlig assistans, Socialpsykiatri - Boendestöd, Daglig verksamhet - Resurs och Myndighet. Som samordnare tillhör du område daglig verksamhet och resurs som verkställer och administrerar beslut gällande stödfamilj och kontaktperson enligt lagen som stöd för vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL).

I ditt jobb som samordnare arbetar du med verkställighet av fattade beslut och utförande mellan kontaktperson/stödfamilj och medborgare. Arbetet riktar sig mot den som på grund av sjukdom eller skada har en nedsatt intellektuell, psykisk eller fysisk funktionsförmåga och är i behov av stöd. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att rekrytera, verkställa och följa upp ärenden inom insatserna kontaktperson och stödfamilj, samt skapa en god och kontinuerlig kontakt med både medborgare och uppdragstagare. Det förekommer även en del administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten innebär också att kunna arbeta mot verksamhetens övergripande mål med en hög måluppfyllelse samt att arbeta serviceinriktat och rättssäkert.

Din kompetens
Formella kompetenser
Du som söker har högskoleexamen inom socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du tidigare arbetat med funktionshinderomsorgens målgrupp och har god kunskap om socialtjänstens ledningssystem och värdegrund. Då bemötande och samtal med olika aktörer är en naturlig del av tjänsten ser vi att du som söker har goda kunskaper inom detta. För tjänsten krävs även god datavana och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.

Personliga förmågor och kompetenser
Som person är du utåtriktad, strukturerad, självgående och drivande, främst i frågor som rör rekrytering men även gällande den allmänna utvecklingen av verksamheten. Det är viktigt att du som person har god samarbetsförmåga då arbetet förutsätter ett nära samarbete med team-kollegor. Likaså ska du ha god förmåga att hantera en stor mängd kontakter då tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med samtliga målgrupper inom funktionshinderomsorgen. Vidare ser vi att du är tydlig i ditt arbete och dina beslut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, serviceinriktad och relationsskapande då en stor del av arbetet handlar om att kunna marknadsföra verksamheten och knyta kontakter. Körkort B är önskvärt. Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder dig

• Flexibel arbetstid
• Förkortad arbetstid juni-augusti
• Möjligheter till kompetensutveckling
• Betald semester första anställningsåret
• Subventionerad friskvård
• Rabatt på Länstrafikens årskort
• Läs mer om förmåner här (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Publiceringsdatum
2022-06-14

Övrig information
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på 100 % med start 22 augusti 2022 eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Förbered även två referenser varav en nuvarande/senaste chef om du blir kallad till intervju. Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
Julia Persson, Samordnare: 036-107331
Josefina Skepö, Områdeschef: 036- 106838
Fackliga representanter se här (https://intranatet.jonkoping.se/anstallningocharbetsmiljo/samverkanforverksamhetsutveckling/fackligaforetradareochskyddsombud.4.2c8a073c16343991699911.html)


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde 22-08-22.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "22-70-0144".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530), http://www.jonkoping.se

Jobbnummer
6742613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: