Samordnare

Sundsvalls kommun, Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun, Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen i Sundsvall

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Inom Individ- och arbetsmarkandsförvaltningen (IAF) ingår Individ- och familje-omsorgen, arbetsmarknad och vuxenutbildning. Förvaltningen består av fyra verksamhetsområden. Inom Verksamhetsområdet missbruk och psykisk ohälsa ingår Enheten för Missbruk och Psykisk ohälsa, utredning. Övriga verksamhetsområden är Barn, unga och familj, Arbete och försörjning och Vuxenutbildningen.

Enheten för Missbruk och Psykisk ohälsa, utredning handlägger ansökningar (SoL) och anmälningar (LVM, LVU) inom missbruksområdet och psykisk ohälsa. Enheten består av 17 socialsekreterare, en samordnare och en enhetschef.

Förvaltningsorganisationen är ny sedan januari 2020 och i samband med införandet påbörjades även en inre organisationsförändring med målsättningen att öka helhetssynen, öka kontinuitet för klient/brukare samt att arbeta mer med förebyggande socialt arbete. Målet med arbetet är att de personer som kommer i kontakt med oss ska få det stöd, den hjälp och den omsorg de behöver och när det är möjligt förändra sin livssituation och sträva mot ökad självständighet. På missbruk och psykisk ohälsa har fokus legat på att utveckla de egna verksamheterna, nya arbetssätt och en förändrad kultur. Målsättningen är att så många som möjligt skall få sina behov tillgodosedda genom insats i kommunens egna verksamheter. För insats missbruk har flera åtgärder vidtagits för att utveckla den vård vi erbjuder i egen regi.


Publiceringsdatum
2021-11-25

Arbetsuppgifter
Samordnaren står för det vardagliga stödet nära handläggarna både enskilt och i grupp i ärenden som rör handläggning, dokumentation och metodfrågor. I tjänsten ingår bland annat att fördela och vägleda i ärenden, ansvara för löpande omvärldsbevakning gällande rättsfall, lagstiftning och forskning och att i nära samarbete med enhetschefen verka för implementering av rutiner, sociala metoder och förändringsarbete.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen (minst 180 hp) med inriktning socialt arbete eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har också studerat socialrätt på högskolenivå med godkända resultat.
Meriterande: ASI, MI, IBIC

Du ska ha erfarenhet av myndighetsutövning gällande missbruk och/eller psykisk ohälsa och kunskap om LVM.
Erfarenhet av samverkan med kommun och region, erfarenhet av att vägleda enskilda och/eller grupper samt kunskap om LVU är meriterande.

Din förståelse för de fackmässiga aspekterna av arbetet är särskilt bra. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor samtidigt som du är en kunskapsresurs för andra. Ditt nytänkande omsätts i praktiken och leder till resultat. Du är trygg, stabil, har självinsikt och skiljer på det personliga och professionella. I prioriteringar, planering och agerande har du mål och resultat i åtanke. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar och skapar engagemang och delaktighet.

Goda svenskkunskaper, förstår och uttrycker sig väl i både tal och skrift.
Goda IT-kunskaper.
Det är meriterande med kunskap inom Treserva och Procapita.

B-körkort är ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundsvalls kommun, Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C69137".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sundsvalls kommun, Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Mia Eriksson-Selling
060-19 12 87

Jobbnummer
6133165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun, Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun, Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen: