Samordnare

Individ och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Individ och omsorgsförvaltningen i Sundbyberg, Sollefteå, Strömsund eller i hela Sverige

ARBETSPLATSEN Individ och omsorgsförvaltningen är en nybildad förvaltning som är uppdelad i en myndighetsdel och en utförardel samt en gemensam stab. Mydighetsdelen är uppdelad i en barn-och ungdomssektion och en vuxen- och omsorgssektion. Vuxen och omsorgssektionen består av en verksamhetschef, tre socialsekreterare som handlägger missbruksärenden enligt SoL och LVM samt fem biståndsbedömare som handlägger ärenden gällande funktionshinder och socialpsykiatri enligt SoL och LSS.
Vi erbjuder
• ett kreativt arbetsklimat där det är nära till beslut och högt i tak
• en trevlig gemenskap i en liten arbetsgrupp med nära till skratt och mycket humor
• en enhet med vilja och förmåga till utveckling
• extern handledning
ARBETSUPPGIFTER Som samordnare ansvarar du för den dagliga verksamheten på ärendenivå vilket innebär dagligt stöd till handläggarna. Handläggarna utreder,bedömer och beslutar om insatser inom verksamhetsområdet. I arbetet ingår även uppföljning av beviljade insatser, verksamhetstillsyn och samverkan med interna och externa parter. Du leder och fördelar det löpande arbetet, ansvarar för intern ärendedragning och handledning samt föredrar ärenden i nämndens arbetsutskott och i olika rättsliga instanser. Du är sektionens kontakperson i olika typer av samverkanssammanhang och metodutvecklingsforum där individärenden diskuteras. Du har en konsultroll gentemot barn- och ungdomssektionen i frågor som ligger inom ditt område. I arbetet ingår även att ansvara för intern statistik och utvärdering.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen alternativt social omsorgslinje med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller annan likvärdig utbildning. Vi ser det som en nödvändighet att du har mångårig erfarenhet av att arbeta inom dessa verksamhetsområden, att handlägga och utreda ansökningar enligt LSS och SoL och god kunskap om att kunna tillämpa gällande lagstiftningar, bedöma behov av bistånd och insatser. Du ska vara väl förtrogen med gällande rättspraxis. Ditt förhållningssätt präglas avödmjukhet,öppenhet,respekt och flexibilitet. Arbetet innebär en nära dialog med de personer som söker insatser och deras företrädare. Du har god förmåga att se helheten för människor med funktionsnedsättning.
Ett nära samarbete med utförarna av verksamheten ingår i arbetet. Du ska kunna ta egna initiativ, vara strukturerad och visa ansvar för verksamhetsutveckling och ekonomi. Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt ha god datavana.

Publiceringsdatum
2009-01-14

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-02-01
Ange dnr. 4/2009
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan.iof.004@sundbyberg.se

Kontakt
Kjell Sundin, Verksamhetschef, 08-706 82 63 (Tel)

Företag
Individ och omsorgsförvaltningen

Adress
Individ och omsorgsförvaltningen
Sundbybergs stad
17292 SUNDBYBERG

Kontorsadress
Sturegatan 2

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7068000

Jobbnummer
381580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Individ och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Individ och omsorgsförvaltningen: