Samordnare
Tranås Kommun / Administratörsjobb / Tranås
2017-11-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare" (publicerad 2017-12-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Tranås,
Boxholm,
Ödeshög,
Kinda,
Mjölby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tranås Kommun i Tranås,
Eksjö,
Aneby,
Jönköping,
Linköping eller i
hela Sverige Samordnare 100 % tillsvidareanställning Socialtjänsten - Individ- och familjeomsorgen
Tranås kommun med sina knappt 19 000 invånare har en attraktiv stadskärna och hos oss har du nära till både naturen och en expansiv arbetsmarknad. Är du inte redan Tranåsbo tar du dig lätt hit via riksväg 32, eller via Östgötapendeln som tar 40 minuter från Linköping och 20 minuter från Mjölby. Naturligtvis går även Krösatåget mot Aneby Nässjö och därifrån vidare.
I Tranås kommun arbetar vi utifrån Ledstjärnan, kunden i centrum, kvalité i varje möte och ser möjligheterna. Vi implementerar arbetssättet ständiga förbättringar där alla medarbetare är delaktiga.
Socialtjänsten i Tranås kommun är en förvaltning bestående av fyra sektioner Äldreomsorg - särskilt boende, Hemtjänst och hemsjukvård, Stöd-och omsorg och Individ- och familjeomsorg. Inom Individ-och familjeomsorgen finns Barn-och familjeenheten, Familjeverksamheten, Försörjningsstödsenhet, Integrationsenhet, Arbetsmarknadsenhet, Rås gård och öppenvård inom missbruk - Vuxenteamet.
Vi söker en samordnare till Vuxenenheten som är en ny enhet inom sektionen Individ-och familjeomsorgen. Enheten består av 14 engagerade socialsekreterare och biståndshandläggare och arbetet leds av en enhetschef. Områdena inom Vuxenenheten är Äldreomsorg, LSS, Socialpsykiatri, beroende problematik och övrig psykosocial problematik. Tjänsten som samordnare är ny och är ett led i att som handläggare få möjlighet till nära stöd i det dagliga arbetet. Du kommer i ett samarbete med enhetschef få möjlighet att vara med och utveckla verksamheten.
Vi ser kompetensutveckling som en naturlig del av arbetet och gruppen har extern handledning kontinuerligt. Vi genomför våra utredningar inom äldreomsorg/socialpsykiatri och LSS utifrån IBIC. Vi använder verksamhetssystemen Magna Cura och Treserva.
Arbetsuppgifter
Det huvudsakliga uppdraget för samordnare är att vägleda och handleda socialsekreterarna och biståndshandläggarna i det dagliga arbetet med ärendehandläggning både i grupp och individuellt. Samordnaren har en viktig roll i sektionens kvalitets- och utvecklingsarbete.
Som samordnare ska du också:
• Fungera som sakkunnig inom området
• Ge handledning och feedback till handläggarna
• Vara behjälplig med att prioritera arbetsuppgifter för handläggarna i det dagliga arbetet
• Introducera eventuella nya medarbetare
• Läsa skriftliga underlag och ge feedback
• Ansvara för granskning av handläggningen utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer
• Upprätthålla metoder och bedömningsinstrument så att dessa används i det dagliga arbetet
• Vara föredragande i ärenden på utskott
Kvalifikationer
Vi söker dig med mångårig erfarenhet av myndighetsutövning inom Individ-och familjeomsorg och/eller erfarenhet från myndighetsarbete inom LSS och äldreomsorg. Du ska vara väl förtrogen med utredningsarbete, uppföljningar av insatser, lagstiftning och regelverk inom socialtjänsten. Som samordnare är det viktigt att du har ett tillitsfullt samarbete och goda relationer, såväl internt som externt. Det är viktigt att du kan balansera ödmjukhet med den tydlighet som ett myndighetsutövande kräver. Att du har ett respektfullt bemötande och kan förmedla trygghet är en självklarhet.
Det är meriterande om du har kunskap inom IBIC (Individens behov i centrum) och ingående kunskap och LSS. Har du arbetet med ett coachande förhållningssätt är det en fördel. Vi ser även att du har ett intresse för metod- och utvecklingsfrågor och att du kan tänka dig ta en aktiv roll i kvalitetsarbetet.
Formell behörighet kan vara socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Som person tänker vi att du är:
• Trygg och stabil i dig själv
• Kan förhålla dig flexibelt till ändrade förutsättningar i vardagen.
• Att du är även i ansträngda situationer har förmåga att fokusera och fatta korrekta beslut.
• Du tycker om att samverka och är intresserad av att utveckla samverkan med kundens bästa i fokus
• Du är ansvarstagande och har god förmåga att planera ditt arbete.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Anställning
Tillsvidareanställning, startdatum enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma.
Lön
Fast lön.
Vi tillämpar individuell lönesättning
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidareanställning.
Publiceringsdatum2017-11-27ErsättningMånadslön.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngelica Freeman 0140-68561
FöretagTranås kommun
AdressTranås kommun
Stadshusplan 1
57382 Tranås
KontorsadressStadshusplan 1
Jobbnummer 3823957
Observera att sista ansökningsdag har passerat.