Samordnare

Strängnäs kommun, Personlig assistans 2 / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Personlig assistans 2 i Strängnäs

Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.

Personlig assistans är till för personer med funktionsnedsättning som bor i eget ordinärt boende och har behov av omfattande stöd för att klara de grundläggande behoven. Stödet erhålls genom att en personlig assistent finns i dess vardag och sociala sammanhang som stöd i den funktionsnedsattes hem.

Publiceringsdatum
2016-03-01

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som administrativ samordnare till verksamheten Personlig assistans innebär planering och fördelning av det dagliga arbetet utifrån uppdrag från ansvarig enhetschef.

Du kommer bland annat att arbeta med schemaläggning samt rapportering i lönerapporteringssystemet Medvind och hantering av systemet Tidsvar. Du kommer även att vara del i bemanningen och organisera logistiken av personal inom enheten.
Du hanterar även ekonomisk redovisning mot försäkringskassan.
Om bemanningsläget kräver förväntas du kunna tillfälligt gå in i en personlig assistent-roll.

Arbetet kräver samarbete, lyhördhet och flexibilitet.

Du kommer att ingå i ett arbetslag med 6 andra administrativa samordnare.

Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
Du har genomförd gymnasiekompetens med inriktning mot social omsorg och gärna utbildning inom administration.

Erfarenheter
Du har mycket god datakunskap och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter.

Du har ett strukturerat arbetssätt med god logistik- och planeringsförmåga, samt ett ekonomiskt tänkande. Vidare har du förmåga att skapa goda relationer och arbeta utifrån vår värdegrund.
Du måste kunna arbeta självständigt och fatta egna beslut, vara spindel i nätet och ha många bollar i luften.
Du behärskar det svenska språket, skriftligt såväl som muntligt.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omfattning: Heltid med förekommande helger Snarast eller enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 83/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marika Gahnström, Enhetschef 0152 29 235
Ylva Lundkvist, Enhetschef 0152 297 86
Lina Svensson, HR-specialist 0152 291 64

Facklig kontakt
Kommunal, (Expedition) 0152 291 94

Företag
Strängnäs kommun, Personlig assistans 2

Adress
Strängnäs kommun, Personlig assistans 2
Nygatan 10
64580 Aträngnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
2699855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Personlig assistans 2

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Personlig assistans 2: