Samordnare - Digital Support på Utbildningsförvaltningen
Göteborgs kommun / Supportteknikerjobb / Göteborg
2021-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare - Digital Support på Utbildningsförvaltningen" (publicerad 2021-10-19) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad.
Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, särvux, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.
I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser.
Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.
Publiceringsdatum2021-06-29ArbetsuppgifterUtbildningsförvaltningen har ca 16500 studerande, 2500 anställda och 20000 digitala enheter för elever och personal. Den tekniska klientmiljön inom förvaltningen består i huvudsak av Chromebook (ca 14000 st), PC (ca 3000 st), iPad (ca 200 st), Mac (ca 200 st), Mobiler iOS/Android (ca 2500 st).
Uppdraget för Digital Support är att ge elever och personal bästa möjliga helhetsupplevelse av våra digitala verktyg.
Avdelningen för Digitalisering och Innovation arbetar för att stödja och utveckla skolornas användning av digitala verktyg. Digital Support är en funktion inom avdelningen som leds av två gruppchefer och består av tre serviceområden och en gemensam stöd- och utvecklingsfunktion. Vi söker nu en samordnare som skall vara del i och hantera den dagliga driften inom digital support med huvudsaklig placering på Skånegatan.
I din roll på Digital Support kommer du bland annat:
• Underhålla och ge support av applikationer, datorer och annan digital utrustning
• Stödja elevers och personals användning av våra digitala verktyg (applikationer och utrustning)
• Utbilda och stödja användare och användargrupper i våra gemensamma IT-stöd såsom Google Suite for Education, PingPong och Office365
• I dialog med verksamhetsansvariga planera och samordna utbildningsinsatser och inköp
• Införa nya digitala tjänster till verksamheterna (t.ex. digitala prov, molntjänster)
• Proaktivt arbeta för att förenkla användarupplevelsen och användningen av våra digitala verktyg
• Dokumentera och hantera beställningar av applikationer och digital utrustning
I uppdraget som samordnare ingår bl.a.:
• Leda och fördela det dagliga arbetet inom gruppen (ärendehantering, planering, schemaläggning etc)
• Verka för att uppsatta mål nås avseende bl.a. kundnöjdhet och tillgänglighet
• Säkerställa att gemensamma arbetssätt följs och utvecklas
• Planera för och genomföra datorutlämningar och datorinsamlingar vid terminstart och slut.
• Stödja gruppchef med kontinuerlig uppföljning och rapportering av serviceområdets resultat
• Ansvara för kundvård och fungera som kontaktperson gentemot områdets och skolornas nyckelpersoner.
• Lämna ut, samla in samt utföra viss felsökning, underhåll och support av applikationer, datorer och annan digital utrustning
KvalifikationerDu som söker har flera års arbetslivserfarenhet från arbete inom en IT-serviceverksamhet. Du har erfarenhet av arbetsledning som teamledare, gruppchef, processansvarig eller liknande.
Som person är du resultatorienterad, strukturerad, drivande, serviceinriktad och stresstålig. Ditt ledarskap präglas av engagemang, god kommunikation, tydlighet och lyhördhet. Du kan anpassa ditt ledarskap utifrån de olika situationer du ställs inför och har förmåga att skapa stabilitet, trygghet och ett gott samarbetsklimat i din personalgrupp. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och din förmåga att skapa energi runt omkring dig!
Du har mycket goda kunskaper och stort intresse inom IT. God kunskap om IT:s möjligheter för pedagogisk utveckling är meriterande.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Lämplig bakgrund är högskoleexamen med för tjänsten relevant inriktning.
Erfarenheter från arbete inom utbildningssektorn är meriterande.
ÖVRIGT
Löpande intervjuer.
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.
Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-08-01 Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1042111".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Utbildningsförvaltningen
Jobbnummer 5836592
Observera att sista ansökningsdag har passerat.