Samordnande Registrator/arkivarie

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2015-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnande Registrator/arkivarie" (publicerad 2017-07-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

AOV:2015:128

Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Utveckling & Service ger stöd och service i olika funktioner till förvaltningens verksamheter och skapar strukturer i gemensamma styrprocesser inom områdena personal, ekonomi, IT, upphandling kvalitet.

Utveckling & Service påverkas i hög grad av den utveckling och de omvärldsfaktorer som berör de operativa verksamheterna i förvaltningen och söker därför en samordnade Registrator/arkivarie. Är du vår nya kollega?

Publiceringsdatum
2015-12-09

Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att ingå i en arbetsgrupp och arbeta med bl.a registrering av handlingar, arkivfrågor, nämndadministration och hantering av personalakter och samtidigt ha samordningsansvar för denna grupp. Du kommer även att arbeta med övriga inom arbetsområdet förekommande uppgifter.

Kvalifikation
Vi söker dig med minst 3 årig gymnasieutbildning med inriktning mot kontor, administration, ekonomi alternativt annan utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Högskoleutbildning inom området för registratur och arkiv är meriterade.

Du skall ha några års relevant yrkeserfarenhet av efterfrågade arbetsuppgifter och har du varit samordnare/arbetsledare tidigare är det meriterande. Du skall ha deltagit eller genomfört utveckling av registratorarbete. Du skall ha kännedom om de lagar som styr verksamheten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av något/några följande områden socialtjänst, skola eller arbetsmarknad. Du har god datorvana i Officepaketet, erfarenhet från verksamhetssystemet Evolution är meriterande.

Tjänsten kräver att du är serviceinriktad, självgående, noggrann och att du har förmåga att strukturera ditt arbete. I arbetet som registrator/arkivarie har du mycket kontakt med olika funktioner inom kommunen, du behöver därför vara kommunikativ och behärska svenska i tal och skrift, ha hög social kompetens och ha god samarbetsförmåga.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Emma Krüger, Enhetschef ekonomi administration, 044-13 60 65
Pål Sander, Verksamhetschef, 044-13 62 15

För facklig information, ta kontakt med
Gunilla Axelsson, Vision, 044-13 58 14
Lena Hagerman, SSR, 044-13 69 96

Sista ansökningsdatum
2016-01-04

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: AOV:2015:128

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
2568403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: