Samhällsvägledare till Kontakt Linköping
Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
2020-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samhällsvägledare till Kontakt Linköping" (publicerad 2022-04-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter och Stadsarkivet.
Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.
Om arbetsplatsen
För att ge god service och stöd till människor som bor, verkar och besöker Linköpings kommun startade vi under våren 2019 Kontakt Linköping - kommunens nya gemensamma center för medborgarservice. Hit vänder sig medborgarna för att få hjälp med sitt ärende inom kommunens samtliga verksamheter. Genom att samla alla kommunens kontaktytor för Linköpingsborna på en och samma plats kan vi ge bättre service, förkorta handläggningstiderna och öka vår tillgänglighet.
Du som arbetar i Kontakt Linköping kommer att vara med och påverka och göra skillnad för alla dem människor som söker kommunens hjälp.
I takt med den digitaliseringen som sker inom Linköpings kommun så står även Kontakt Linköpings verksamhet inför spännande utveckling av tekniska lösningar inom AI.
Publiceringsdatum2020-06-26Dina arbetsuppgifterSom samhällsvägledare på Kontakt Linköping kommer du att möta medborgare och hjälpa dem med alla slags frågor som hör till kommunens uppdrag, du kommer även att få hantera frågor som inte nödvändigtvis hör till kommunens grunduppdrag.
Arbetet innebär ett högt tempo i teknisk miljö där vi växlar mellan kommunikationskanalerna. Du kommer möta medborgare via framförallt telefoni och chatt, men även via personliga möten vid behov. Du kommer att sitta i vår telefonsupport som vi schemalagt bemannar vardagar mellan 07:15-17:15.
Vi arbetar intensivt för att kunna hjälpa fler människor på ett snabbt, effektivt och säkert sätt. Vi står inför stora förändringar och gillar du tanken på att anta utmaningar hos en trygg arbetsgivare så vill vi att du hänger med på resan!
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med samhällsinriktning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av kundkontakt och service, gärna inom kundtjänst eller reception alternativt annan arbetslivserfarenhet arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är van att använda telefonen som arbetsredskap. Vidare har du god datavana och förmåga att hantera flera olika IT-baserade system. Du har erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information i ditt arbete. Tjänsten ställer även krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet.
Som person söker vi dig med intresse av att stötta våra medborgare och som har god känsla för service där du är tillmötesgående samt har intresse och vilja att hjälpa andra. Då arbetet innebär nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med andra människor är det av stor vikt att du arbetar bra med andra samt kommunicerar klart och välformulerat anpassat efter situationen.
Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar samt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Då frågorna vi får styr vårt arbete samt att vi växlar mellan våra kommunikationskanaler ser vi att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vidare är du lugn och stabil i stressade situationer och kan behålla ett realistiskt synsätt och därigenom fokusera på rätt saker.
Urval och intervjuer för tjänsten kommer att genomföras i mitten/slutet av augusti.
Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 2
Ref. nr: 5372
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLinköpings kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linköpings kommun (org.nr 212000-0449),
http://www.linkoping.se/ Jobbnummer 5278818
Observera att sista ansökningsdag har passerat.