Samhällsvägledare

Lerums kommun, Kundcentra / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Kundcentra i Lerum

Lerums kundcenter fungerar som en väg in till kommunens alla verksamheter och hanterar frågor och ärenden från kunden direkt vid första kontakten.
Kundcenter tar emot och besvarar frågor, synpunkter och felanmälningar från invånare, företagare, besökare och kunder till kommunen. Kontakterna sker genom telefon, e-post, sociala medier och personliga besök.

I Sveriges kommuner- och landstings servicemätning med 150 deltagande kommuner placerade sig Lerums kundcenter på framstående plats vad gäller service och bemötande. Något vi är väldigt stolta över och jobbar vidare för att nå den absoluta toppen.

Nu ska vår kollega fortsätta sina universitetsstudier och vi behöver då förstärka teamet med en nioende samhällsvägledare på kundcenter.




Publiceringsdatum
2020-08-24

Arbetsuppgifter
Som samhällsvägledare arbetar du utifrån invånarens villkor med fokus på att lösa kundens frågor. Du står för en utmärkt service och trevligt bemötande.

Arbetet är omväxlande och tempot är stundtals högt.
Ärenden spänner över ett brett spektrum inom alla kommunens ansvarsområden.

Som samhällsvägledare på kundcenter krävs att du är strukturerad och att du kan möta alla slags människor på ett positivt och professionellt sätt. Du behöver kunna prioritera mellan arbetsuppgifter utifrån vad som händer i verksamheten och snabbt ställa om.



Kvalifikationer
Högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för arbetet. I övrigt vill vi att du:

• har goda kunskaper i svenska och engelska och uttrycker dig ledigt i både tal och skrift.
• är kommunikativ och kan möta människor i olika situationer, med olika förutsättningar.
• är trygg och tydlig som person.
• har förmåga att ge bra service och ett gott bemötande
• har förmåga att samarbeta och är flexibel.
• har lätt för att lära dig nya verksamhetssystem och att använda olika system för att söka information


ÖVRIGT
I kommunens vision genomsyrar ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdsprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2021-08-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lerums kommun, Kundcentra

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A970000".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Kundcentra

Jobbnummer
5330049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Kundcentra

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Kundcentra: