Samhällsvägledare

Avesta kommun, Kommunkansliet / Marknadsföringsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet i Avesta

Vi är målmedvetna - Något fantastiskt händer nu i Avesta!
Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?


Publiceringsdatum
2018-05-23

Arbetsuppgifter
Servicecenter är Avesta kommuns kundtjänst vilket man som medborgare/invånare kan kontakta per telefon, mejl, e-tjänster, sociala medier eller genom att besöka informationsdisken på Kungsgatan 32. Din roll som samhällsvägledare innebär att vara kommunens ansikte utåt. Du möter Avestas invånare vid direktbesök vid disk, telefon och mejl. Du hjälper till att skapa en enkel väg in till Avesta kommun för människor som har behov av att komma i kontakt med kommunen.

Servicecenter bemannas måndag till fredag. Det ingår att hantera myndighetsbrevlådan som är Avesta kommun offentliga e-postlåda samt hantera kommunens Facebook. Samhällsvägledaren ger tydlig allmän medborgarinformation gällande Avesta kommuns verksamhetsområden ex. integration, omsorg, bildning, samhällsbyggnad. Med ett gott bemötande ges information och vägledning vid användning av kommunens e-tjänster ex. anmälan till förskola, ansökan till Vuxenutbildning eller SFI (svenska för invandrare). Synpunkter, beröm och felanmälan tas emot och samhällsvägledaren för en dialog och lyssnar aktivt på våra medborgare.

I händelse av kris kommer Servicecenter att fungera som upplysningscentral.

Servicecenter skapar bättre tillgänglighet till Avesta kommun. Målsättningen är att ge svar på 70 % av inkomna frågor direkt i Servicecenter.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning inom lämpligt område för arbetet. Då arbetet kräver att du snabbt ska kunna sätta dig in i kommunens många olika delar är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av kommunal verksamhet. För dig är service och ett gott bemötande en självklarhet och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst, medborgarkontor eller servicecenter. Genom att vara en god lyssnare är du mottaglig för vad dina besökare efterfrågar och kan anpassa dig till de uppdrag som efterfrågas.

I det här arbetet är det viktigt att du förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra och tar hänsyn till det i ditt yrkesutövande. Du kommer dagligen ställas inför frågor och funderingar i möten med människor och det är en stor fördel om du är van vid ett högt tempo, är lösningsfokuserad och kan hantera stress. Du förhåller dig professionellt på ett sätt som är anpassat till situationen. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är serviceinriktad med stort kundfokus. Arbete i team kräver att du har god samarbetsförmåga.

Att arbeta med att ge information och service vid besök, genom telefon och via mejl förutsätter, förutom att du brinner för att ge utmärkt service, även goda kunskaper i Office 365. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Om du kan ytterligare språk är det meriterande. Tigrinja och arabiska är två vanligt förekommande språk i Servicecenter.

Om du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och tycker om att leverera lösningar kan det här vara rätt jobb för dig!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Intervjuer kommer hållas under v. 24 (11-14/6)

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2018-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-06
Ange följande referens när du ansöker: C19806/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Larsson sara.larsson@avesta.se 0226-64 56 86

Företag
Avesta kommun, Kommunkansliet

Adress
Avesta kommun, Kommunkansliet
Corneliusgatan 16
77481 Avesta

Kontorsadress
77481 Avesta

Jobbnummer
4161454

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Kommunkansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet: