Samhällsvägledare
Lunds kommun, Kommunikationsavdelningen, Kommunkontoret / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Kommunikationsavdelningen, Kommunkontoret i Lund Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 115 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Medborgarservice och medborgarkommunikation är prioriterade områden för Lunds kommun. Under hösten planeras ett införande av en samlad ingång för medborgarkontakt, som sedan stegvis införs. Kommuninvånarna ska få snabbare svar på frågor och hjälp med enklare ärenden. Telefonväxeln, servicecentret i Kristallen, kommunikationsavdelningen och medborgarkontoren är viktiga funktioner i utvecklingsarbetet. Kommunens övergripande kontaktvägar och kommunikationskanaler samordnas för att ge medborgarna bättre service.
Medborgarkontoren i Lunds kommun är till för att ge kommunens medborgare service. De fungerar som mötesplatser och har en viktig roll när det gäller att ta vara på medborgarnas engagemang, initiativ och synpunkter. Idag finns det medborgarkontor i Dalby, Genarp, Södra Sandby och Veberöd.
Publiceringsdatum2014-10-17ArbetsuppgifterSom samhällsvägledare vägleder du medborgarna och hjälper dem med enklare ärenden. Du underlättar också kontakt och samarbete mellan medborgare, politiker, näringsliv, myndigheter, föreningar och andra aktörer. Utveckling av medborgardialog och medborgarinflytande ingår också i ditt ansvarsområde. Du har ett nära samarbete med kommunvägledare och andra nyckelpersoner inom Lunds kommun.
Placering för denna tjänst är i första hand Genarp. Rekryteringen görs i samarbete mellan servicecenter Kristallen, kommunikationsavdelningen och medborgarkontoren i Lunds kommun.
KvalifikationerVi söker dig som brinner för att ge service, sätta kunden i centrum och ge ett gott bemötande.
Du har högskoleutbildning som är relevant för tjänsten, gärna inom Service Management eller med samhällsvetenskaplig inriktning.
Du trivs i en miljö med kontinuerlig utveckling och förändring. Du har en mycket god kunskap om samhället.
Som person är du samhällsintresserad, serviceinriktad och har positiv attityd. Du är stresstålig, lyhörd, har god samarbetsförmåga och kan snabbt lära dig nya områden. Du har goda kunskaper i sociala medier och gärna också erfarenhet av att arbeta med webbkommunikation.
Du har mycket god datorvana, goda kunskaper i Office-programmen och är bra på att söka information på nätet. Du har erfarenhet av att leda projekt.
Meriterande är erfarenhet av att arbeta som samhällsvägledare eller som vägledare hos en myndighet eller liknande. Erfarenhet av verksamhetsutveckling och kunskap om näringsliv och föreningar är meriterande.
Du har en god kommunikativ förmåga, är tydlig och har mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift. Du behärskar även engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Du behöver körkort och tillgång till bil.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningDeltid. 75% Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-01-01 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-30
Ange följande referens när du ansöker: KK 2014/25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Ekvall, Enhetschef servicecenter Kristallen 046-359 48 69
Margareta Kant, Enhetschef medborgarkontoren
Facklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens växel 046-35 50 00
FöretagLunds kommun, Kommunikationsavdelningen, kommunkontoret
AdressLunds kommun, Kommunikationsavdelningen, kommunkontoret
Box 41
22100 LUND
KontorsadressStortorget LUND
Jobbnummer 2034648
Observera att sista ansökningsdag har passerat.