Samhällsutvecklingsstrateg

Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn, Upplands Väsby, Täby eller i hela Sverige

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 500 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Vi på samhällsutvecklings- och näringslivskontoret tar stort ansvar för komplexa frågor kring kommunens utveckling. Nykvarn växer och vi behöver vara snabbfotade och lösningsorienterade eftersom det händer så mycket. Vi bär ett stort ansvar för att skapa samhällsnytta och gör det där lilla extra i vårt arbete varje dag.

Nykvarns kommun växer och det ställer nya krav på den kommunala verksamheteten.
En ny vision som blickar mot år 2035, "Kom närmare", är antagen av kommunfullmäktige, 2018-02-08. Visionen anger hur hela Nykvarns kommun, både den kommunala organisationen och platsen Nykvarn, skall möta framtid och omvärld.
Kommunen ska bedriva en aktiv mark och fastighetsförsörjning för att säkerställa ett mark och fastighetsbestånd som bedöms vara av strategisk betydelse för kommunens långsiktiga ägande. När nya områden exploateras ska mark reserveras för framtida behov av lokaler för välfärdsservice. Kommunen ska aktivt arbeta med kopplingen mellan översiktplan, detaljplaner, befolkningsprognos och verksamheternas lokalbehov för att strategiskt kunna fatta beslut om förvärv eller avyttring av fastigheter.

Fram till 2030 kommer vår befolkning att öka med ytterligare ca 3000 personer.
Stockholm Syd-Mörby är Stockholms läns mest spännande logistik- och verksamhetsområde. I Nykvarn skapas möjligheter för fler kvalitativa arbetstillfällen med akademiska inslag fram till år 2035. Tillväxt och utveckling är sålunda den viktig del av kommunens identitet.

Samhällsutveckling- och näringslivskontoret består idag av tre avdelningar samt stödfunktioner. Totalt är vi ca 22 personer som arbetar inom kontoret.
Vi arbetar med hela samhällsbyggnadsprocessen allt från att strategiskt planering, detaljplaner, mark- och exploateringsfrågor till planering och genomförande av samhällsbyggnadsprojekt.
Inom den tekniska avdelningen ansvarar vi för teknisk förvaltning och utveckling av VA, Gata-Park och Avfall. Utöver detta förvaltar vi kommunens fastigheter och arbetar med strategiska lokalfrågor samt har ett övergripande ansvar för näringslivsutvecklingsfrågor.


Samhällsutvecklingsstrateg


Publiceringsdatum
2022-06-08

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Samhällsutvecklingsstrateg jobbar du med koordinering och samordning av kontorets arbete. Du blir en viktig lagspelare i vårt löpande arbete med uppföljning, rapportering och upprättande av kontrollplaner. Du stöttar Samhälls- och näringslivsutvecklingskontorets ledning tillsammans med tre avdelningschefer. Du rapporterar till chefen för samhälls- och näringslivsutvecklingskontoret. Du förväntas bidra till samhälls- och näringslivsutvecklingskontoret övergripande mål och visa ett stort intresse samt förståelse för kontorets breda uppdrag såväl strategiskt som operativt.
Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är att:
följa upp åtgärdsplaner och ansvarsområden som beslutas under ledningsgruppsmöten.
stötta i verksamhetsplanering och annan planering
författa besluts- och strategidokument

Övrig information

För den här tjänsten så måste du ha B-körkort.

Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning på minst kandidatnivå. Du är nyfiken och vill lära dig samhällsfrågor i en politisk styrd organisation, med fokus på samhälls - och näringslivsutvecklingfrågor. Vi ser gärna att du har har erfarenhet av att organisera och administrera större och mindre möten och att leda övergripande administrativa processer och tycker om och är van vid att ansvara för att allt fungerar ned på detaljnivå. Vidare är du;
Flexibel, serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande.
Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv samtidigt som du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete även på detaljnivå.
Du har en förmåga att ligga steget före och att du är prestigelös samt tar initiativ för att uppnå resultat.
Du förstår ekonomiska och affärsmässiga samband, är strategisk men tycker om att arbeta operativt och ser till att få saker färdiga.
Du är en flexibel person som ser möjligheter i förändringar och har lätt för att anpassa dig.
Du relaterar till andra på ett lyhört sätt, är serviceinriktad samt bidrar till ett positivt arbetsklimat.

Du behöver behärska det svenska språket mycket väl i tal och skrift. Vidare är du en van användare av Officepaketets program, hanterar olika digitala verktyg och är lättlärd och orädd inför att testa nya.

Ansökan

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

Läs mer här

Vår hemsida

www.nykvarn.se

Varaktighet, arbetstid
100% , Enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nykvarns kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "121:2022:002".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nykvarns kommun (org.nr 212000-2999)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Samhälls- och näringslivsutvecklingschef
Schubert, David
08-55501027

Jobbnummer
6721696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nykvarns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nykvarns Kommun: