Samhällsbyggnadschef
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom I Krokoms kommun växer framtidstron och befolkningen ökar tack vare att människor både stannar kvar och flyttar hit. Invånarantalet har ökat sedan 2003 och i dag är det närmare 15 000 som bor här. De goda kommunikationerna med tåg, E 14 och närheten till flygplatsen är en anledning till att invånarantalet ökar. Närheten till fjällen och den storslagna naturen är en annan.
Krokoms kommun har ungefär 1 300 medarbetare, varav ca 150 i samhällsbyggnadsförvaltningen. Förvaltningen är organiserad i fyra områden med verksamhetschefer för fastighet, kost och lokalvård, planenhet och VA & Renhållning. Förvaltningschefen är underställd kommunchefen och ingår i kommunchefens ledningsgrupp, vilket även innebär att delta i det strategiska och långsiktiga arbetet för kommunens utveckling.
En av utmaningarna framöver är att kunna möta de behov som en växande kommun för med sig. Kommunen har både en stor andel barn och många äldre som under kommande år innebär ökade behov av utbildning, service och omsorg samt bostäder, kommunala lokaler och attraktiv mark.
Uppdraget
Förvaltningschefen är den ytterst ansvariga tjänstepersonen i samhällsbyggnads-förvaltningen, vilket innebär att ha övergripande ansvar för att leda, planera, utveckla och följa upp förvaltningens verksamhet i enlighet med uppsatta mål och politiskt fattade beslut. Verksamhetscheferna ingår i förvaltningschefens ledningsgrupp, där verksamhetscheferna i sin tur har enhetschefer som utgör första linjens chefer. Rollen innebär direkt personalansvar för verksamhetscheferna.
Förvaltningschefen svarar direkt gentemot samhällsbyggnadsnämnden vilket även innefattar att kommunikation mellan nämnd och förvaltning fungerar på ett bra sätt. I uppdraget ingår också kontakter med medborgare och näringsliv.
Ditt ledarskap ska bidra till att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete av god kvalitet gentemot kommuninvånarna.
Publiceringsdatum2016-03-04ProfilVi söker dig som har en väldokumenterad erfarenhet från ledande befattningar och erfarenhet av att leda genom andra chefer. Du har relevant akademisk utbildning alternativt har förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fysisk planering, upphandling och projektledning för investeringar.
Som ledare är du en lyhörd och trygg person som skapar en organisationskultur som präglas av dialog, tillit och en god arbetsmiljö. Du har ett coachande förhållningsätt.
Du har förståelse för vad det innebär att arbeta inom lagstyrd verksamhet och politiskt styrd organisation samt förvaltningens verksamhetsområde.
Som person stimuleras du av arbete med utveckling och förbättring. Du har helhetssyn och ett genuint intresse för samhällsutveckling och de välfärdstjänster som utförs i förvaltningen och kommunen.
Du är målinriktad, strukturerad och omdömesgill med god analytisk förmåga. Du har mycket god förmåga att samverka och skapa förtroendefulla relationer.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Upplysningar
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag 2016-04-04
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
KontaktOla Skyllbäck
Kommunchef
0640-163 80
ola.skyllback@krokom.seFackliga företrädare nås genom kommunens växel
0640-161 00
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKROKOMS KOMMUN
AdressKROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM
KontorsadressOfferdalsvägen 8
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0640-161 00
Jobbnummer 2706222
Observera att sista ansökningsdag har passerat.