Samarbetsorienterad Produktionsplaneringschef till framtidsbrans
Holmen AB / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping,
Linköping,
Nyköping,
Örebro,
Västerås eller i
hela Sverige Ett smart och meningsfullt val
Vill du jobba i en framtidsbransch med en klimatsmart råvara som utgångspunkt? Trivs du med komplex problemlösning, är bra på att samarbeta med andra och kommunicera tydliga budskap? Då kan du vara den vi söker!
Som Produktionsplaneringschef får du en viktig och central roll i att säkerställa Holmen Papers kort- och långsiktiga strategi. Du fungerar som en samordnande länk mellan våra säljkontor och pappersbruk. Din viktigaste uppgift blir att säkerställa och optimera en effektiv produktions- och planeringsprocess samt koordinera den långsiktiga planen i nära samarbete med kommersiellt ansvariga chefer.
Din nya arbetsplats
I moderna lokaler mitt i Norrköping finns Holmen Papers huvudkontor med försäljnings- och marknadsavdelning. Här hjälper vi kunden att optimera sitt pappersval genom kommunikation, affärsutveckling, marknadsanalys, försäljning och kundservice. Härifrån sköter vi även produktions- och logistikplanering för hela Holmen Paper. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor. Viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig. Allt som allt är vi drygt 60 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.
Din framtida utmaning
Du förväntas ta en proaktiv och synlig ledarroll där ditt dagliga arbete består av strategisk samordning av försäljningsplan och prognoser samt order- och leveransprioriteringar. Du leder och stöttar ett professionellt team på två medarbetare. Inom vår avdelning har dagarna högt tempo och alla förväntas bidra med sina erfarenheter och idéer.
Utveckling av processer, arbetssätt och samarbete med andra avdelningar är centrala delar i rollen. Intern kommunikation av boknings- och planeringsläget är en stor del av rollen. Din roll innefattar ett betydande arbete i projektform för att förbättra processer.
Dina ansvarsområden:
• Leda den övergripande produktionsplaneringen på kort- och lång sikt i enlighet med Holmen Papers långsiktiga mål och förutbestämda ramar för produktionen
• Koordinering av långsiktig bokningssituation
• Ansvarig för att få den operativa planeringen att fungera på ett effektivt och kundorienterat sätt
• Leda det operativa arbetet i produktionsplaneringsteamet, som består av två medarbetare. Genom coachande ledarskap säkerställa högt engagemang och effektivt arbetssätt i gruppen
• Säkerställa att processen för produktionsplanering följs och utvecklas kontinuerligt
• Se till att det finns ett välfungerande tvärfunktionellt samarbete i avdelningen och med andra avdelningar
För att lyckas i rollen
Du är en självgående person som enkelt kan växla mellan strategiska, taktiska och operativa uppgifter. Det är enkelt för dig att identifiera förbättringsområden och agera proaktivt för att finna lösningar. Eftersom samverkan är en stor del av rollen är det avgörande att du har en välutvecklad kommunikations- och samarbetsförmåga och det är enkelt för dig att förmedla tydliga budskap. Du är van vid att kunna ta dig an komplexa problem och finna praktiskt fungerande lösningar samt vågar fatta effektiva beslut även när situationen blir stressig. Du trivs i en ledarroll - du är tydlig och coachande chef, som vågar ställa krav på egen arbetsgrupp och andra interna motparter.
Du har erfarenhet av motsvarande eller liknande arbete alternativt ledarskapserfarenhet från B2B verksamhet, helst inom producerande miljö. Vidare kräver arbetet att du har relevant utbildning på KY eller universitets-/högskolenivå, samt professionella språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete med stort eget ansvar och möjligheten att verka i ett väletablerat och modernt skogsföretag tillsammans med engagerade och professionella kollegor. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget.
Anställningen är en tillsvidare anställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Då kan du vara den vi söker - urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!
Vi får skogen att växa och ge
Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.
Innovativa pappersprodukter av färsk fiber Holmen utvecklar innovativa pappersprodukter av färsk fiber, väl anpassade för böcker, magasin, reklam och förpackningar. Vi specialiserar oss på de användningsområden där lätta papper med hög bulk och ljushet samt goda tryckegenskaper är
en fördel. Den färska fibern från hållbart brukade skogar är också en förutsättning för morgondagens returpapper. Våra bruk ligger i Braviken utanför Norrköping och i Hallstavik norr om Stockholm.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid 100%
Publiceringsdatum2022-05-16ErsättningFast månadslön enl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHolmen AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Holmen AB (org.nr 556001-3301),
https://www.holmen.com/sv Arbetsplats Holmen
Kontakt Milla Skoog, HR Manager
milla.Skoog@holmen.com 072 2409 001 Jobbnummer 6651302
Observera att sista ansökningsdag har passerat.