Säljsupport för uppdrag i internationell miljö

TNG Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2014-09-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljsupport för uppdrag i internationell miljö" (publicerad 2014-10-17) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Hamamatsu Photonics Norden AB är ledande inom optoelektronik, vilket används inom ett brett spektra av tvärvetenskapliga discipliner från medicinsk teknik och industri till vetenskap och forskning. Företaget har sitt huvudkontor i Japan och har drygt 4000 anställda världen över. Det nordiska dotterbolaget Hamamatsu Photonics Norden AB har drygt 20 anställda och ansvarar för marknadsföring, försäljning och teknisk support i Norra Europa samt OSS. Större delen av de anställda är stationerade i nya och fräscha lokaler på det nordiska huvudkontoret i Kista.

Beskrivning av tjänsten

Hamamatsu söker en säljassistent för ett uppdrag på ca 12 månader (föräldravikariat). 

Du kommer att jobba i säljsupportteamet och assistera våra säljare och kunder och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Assistera tekniska utesäljare med säljadministrativa uppgifter
• Dagligen kommunicera med svenska och utländska kunder och leverantörer
• Administrera nya kunder och förfrågningar i CRM-systemet
• Hantera offerter och prisförfrågningar
• Passa telefon och distribuera säljmaterial
• Delta i och protokollföra interna säljmöten.

Vi jobbar i en internationell miljö vilket innebär daglig kommunikation per telefon och mail på engelska. Som medlem i säljsupportteamet har du en utvecklad servicekänsla och är lyhörd för kunders och kollegors behov, samtidigt som proaktivitet och kreativ problemlösningsförmåga är värdefulla egenskaper.

Vem är du? 

För att lyckas i rollen som säljsupport på Hamamatsu har du tidigare erfarenhet av försäljning och administration. Du kan antingen ha arbetat som administratör, alternativt som kundtjänstmedarbetare, säljassistent eller orderhanterare.

Då engelska är koncernspråket och används dagligen måste du vara bekväm med att tala och skriva på engelska. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav samt att du har erfarenhet av att jobba i affärssystem. Hamamatsu använder IFS och Lotus Notes.

Vi tror du är en noggrann, strukturerad och proaktiv person med servicekänsla. Du kommer att jobba med kundförfrågningar och kundorder där det är viktigt att all information stämmer på detaljnivå. Då du kommer att tillhöra en mindre grupp med delat ansvar, så är det viktigt att du gillar att jobba i team emot gemensamma mål.

Om TNG 
TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och bidrar långsiktigt till en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och unika erbjudande och vi har växt snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.

Publiceringsdatum
2014-09-26

Arbetstider och omfattning
Heltid Flexibelt mellan 8 och18. Heltid, 37.5 timmes arbetsvecka.

Ersättning
Lön enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-26
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sinisa Strbac, Affärsansvarig rekryterare 0723709973

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2010878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: