Säljsupport/ administratör/ koordinator till Cumatix!

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljsupport/ administratör/ koordinator till Cumatix!" (publicerad 2022-02-23) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-02-02

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Cumatix AB.

Om företaget
Cumatix AB är ett expansivt bolag som marknadsför och säljer komponenter inom området kontrollerad rörelse såsom servomotorer och feedbacksensorer. Försäljningen bedrivs projektorienterat med långa säljcykler och ofta kundunika lösningar. De riktar sig främst mot nordiska OEM-tillverkare med stor andel export men har även betydande försäljning i övriga Europa och Asien. Cumatix AB ingår i den börsnoterade teknikhandelskoncernen Addtech AB.
På kontoret i Bromma sitter du tillsammans med ditt team och även ett av Cumatix systerbolag. Gruppen du kommer att tillhöra präglas av positiv stämning samt målinriktat arbete.


Dina arbetsuppgifter
Som säljsupport på Cumatix har du en viktig funktion och varierande arbetsuppgifter med fokus på kund- och leverantörskontakt samt administration. Du ansvarar för affärssystemet och arbetar där i med leveransplaner, kundorder, leverans- och kundfakturor samt kvalitetsarbete. Mot kunder och leverantörer är du ansiktet utåt och kommunicerar kontinuerligt med dessa parter, vilket sker både på svenska och engelska. I rollen fungerar du även som kontaktyta mot lagret och hanterar bland annat tullfrågor. Du är därtill kontaktperson gentemot fraktbolag samt gör sammanställningar och rapporter till kunder och koncern. Du ser till att produkterna kommer ut till kunder och säkerställer att det är korrekta leveranser. Eftersom du tillhör ett mindre team, som präglas av hjälpsamhet, kan även andra administrativa uppgifter förekomma. Avslutningsvis ges du stort inflytande på din egen roll och får möjligheten att ta på dig mer ansvar vartefter; din kreativitet och vilja att utvecklas välkomnas varmt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av liknande roll, gärna inom branschen
• Erfarenhet av arbete med internationella kunder och leverantörer är meriterande
• Erfarenhet av affärssystem, Microsoft Business Central (tidigare Dynamics NAV) är meriterande
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

För att trivas i rollen som säljsupport är du flexibel och prestigelös eftersom du har många olika arbetsuppgifter dagligen. Det är viktigt att du är noggrann då både skriftlig och muntlig kommunikation är en stor del av arbetet, där korrekt information ska förmedlas med hög professionalitet. Eftersom du är nyckelpersonen i att samordna försäljning och orderflödet så är det även viktigt att du har fallenhet för att hålla god ordning och struktur i ditt arbete. Vidare är du initiativtagande och självgående med god förmåga att driva ditt arbete framåt och prioritera rätt. Eftersom du har mycket kontakt med kunder och leverantörer ser vi även att du är serviceinriktad samt motiveras av kundkontakt och service i toppklass.

Övrig information:

Start: enligt överenskommelse
Plats: Bromma
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: säljsupport, administratör, koordinator, säljassistent, säljkoordinator, orderadministratör, orderkoordinator, försäljning, logistik, order, kundkontakt, kund, leverantörskontakt, leverantör, supply chain, logistik, heltid, Bromma, Stockholm, Cumatix AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Emma Fredriksson
emma.fredriksson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6305191

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: