Säljstöd till ASK Chemicals i Älvsjö

Experis Sverige Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

ASK Chemicals Scandinavia AB är en ledande leverantör av förbrukningsprodukter till järn-, stål- och metallgjuterier i Norden och Baltikum. Företaget ingår i den globala ASK Chemicalsgruppen med moderbolag i Tyskland. ASK Chemicals har egen tillverkning i Älvsjö och har ett 20-tal anställda i Skandinavien och omsätter ca 80 MSEK. Läs gärna mer om företaget på www.ask-chemicals.com .

ASK Chemicals rekryterar nu en kommunikativ person till tjänsten som säljstöd för den nordiska marknaden. I denna roll rapporterar du till företagets VD. Kontoret är beläget i Älvsjö nära kommunikation som pendeltåg och buss.

Publiceringsdatum
2016-04-11

Dina arbetsuppgifter
I rollen som säljstöd hos ASK Chemicals kommer du arbeta i en bred och varierad roll inom ett internationellt och spännande företag. Tjänsten innebär att verka som säljstöd i den dagliga kontakten med företagets kunder på den nordiska marknaden. Dina arbetsuppgifter innebär att ha självständiga kontakter med kunder och leverantörer, du ansvarar för administrationen kring order och leveranser och i tjänsten ingår även att ansvara för inköp till lager samt boka transporter för dessa. Du kommer även att sköta om transporter till kundleveranser samt sköta fakturering. Du kommer även att få stötta på ekonomifunktionen vid behov varför vi gärna ser att du har goda kunskaper i ekonomi. Tjänsten är på heltid och tillsättning är snarast.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort engagemang och starkt driv med minst tre års arbetserfarenhet av en liknande roll, gärna från ett globalt företag. Du trivs med att hantera varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo och du agerar proaktivt och är självgående. Du är mycket kommunikativ och har förmågan att skapa relationer med olika typer av människor med din professionella och ödmjuka framtoning. Du har lätt för att samarbeta och bygga goda relationer med interna och externa kontakter. Du är också strukturerad, organiserad och effektiv i ditt arbetssätt. Förutom svenska talar du och skriver engelska obehindrat, har du dessutom kunskaper i tyska eller finska är det meriterande. Du har självklart en hög IT-mognad, om du behärska SAP är det en fördel. Det är en mycket stor fördel om du dessutom har kunskaper inom ekonomi.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vill du arbeta på ett lite mindre företag med god stämning och korta beslutsvägar i ett företag med drivna och jordnära personer? Är du prestigelös och trivs med att kunna vara med och påverka tillsammans med ett bra gäng? Då är det här arbetet för dig!

Kontaktperson för detta jobb
För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult hos Experis: Katarina Thomasson på 08-736 11 26 alt. kto@se.experis.com . Tjänsten söker du via länken nedan. Intervjuer och urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Thomasson 08-736 11 26

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2775545

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: