Säljledare Kolonial - Coop Extra Ystad
Retail Company / Säljarjobb / Ystad
2016-08-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljledare Kolonial - Coop Extra Ystad" (publicerad 2016-08-17) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Retail Company i Ystad,
Skurup,
Lund,
Malmö,
Kävlinge eller i
hela Sverige Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel
Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj.
Publiceringsdatum2016-08-11Dina arbetsuppgifterCoop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu ny medarbetare till Coop Extra Ystad.
Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!
Som säljledare har du huvudansvaret för försäljning, resultat, bemanning, personalplanering, schemaläggning och att säkerställa konceptet inom ditt område. Du ansvarar för dina medarbetares dagliga arbetssituation och genom ditt ledarskap skapar du förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sin roll. I din roll som säljledare ingår du i ledningsgruppen och ni har gemensamt totalansvaret för butikens resultat och utveckling.
Det mest centrala i befattningen är att leda och coacha sina medarbetare till en effektiv vardagsdrift inom sitt verksamhetsområde. Leda och förmedla utifrån våra gemensamma BE verktyg samt driva och följa upp prestation. Skapa inspiration och arbetsglädje.
I ditt arbete ingår att:
• Leda försäljningsarbetet inom ditt ansvarsområde
• Skapa en säljande inspirerande miljö i butiken
• Säkerställa den dagliga driften - bemanning, varuförsörjning, prisvård mm
• Följa upp utvecklingen av försäljning, budget och marginaler
• Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
• Arbeta aktivt med fysisk förstörelse och svinn
• Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, efterföljande av rutiner och regelverk etc.
• Aktivt medverka till att Coops hållbarhetspolicy efterlevs
KvalifikationerUtbildningsbakgrund• Gymnasieutbildning är ett krav
• Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande
Erfarenhet/kompetens:
• Bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning
• Dokumenterat goda resultat av försäljning i detaljhandeln
• Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande
Vi söker dig som har stort fokus på försäljning och en stark drivkraft att skapa lönsamhet. Du är kreativ och inte rädd för att testa nya vägar i ditt arbete. Vidare gillar du att arbeta i en ständig utveckling, ser och agerar utifrån hela butiken. Andra utmärkande egenskaper hos dig bör vara social, lyhördhet, god kommunikationsförmåga, uthållighet samt förmåga att kunna fatta beslut.
Övrig informationVi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
I den här rekryterings samarbetar vi med Retail Company och ansvarig rekryterare Mikael Blom.
Ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Blom, Rekryterare 0733 - 62 13 71
mikael.blom@retailcompany.seFöretagRetail Company
AdressRetail Company
Håstensgatan 58a
43234 Varberg
KontorsadressHåstensgatan 58a
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2988567
Observera att sista ansökningsdag har passerat.