Säljkoordinator (vikariat) till Astellas Pharma

Astellas Pharma A/S / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Astellas Pharma A/S i Malmö

Poolia söker för rekrytering till och med anställning i Astellas Pharma A/S en säljkoordinator till bolagets nordiska huvudkontor beläget vid Kastrup i Danmark.

Tjänsten är på heltid och avser ett vikariat med start snarast och slut den 31 december 2016. Möjlighet till förlängning kan finnas.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Publiceringsdatum
2016-04-07

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds en varierande och självständig tjänst.

Du kommer främst att arbeta med:

• Support till fältbaserade produktspecialister i Sverige med olika aktiviteter/uppgifter/stöd
• Skriva avtal med samarbetspartners och konsulter
• Koordinering av föreläsningar
• Kontakt med interna och externa kunder
• Koordinering av aktiviteter och regionala utställningar
• Koordinering och hantering av kongress- och utbildningsaktiviteter
• Resebokningar
• Arbete med bolagets CRM system
• Inköp av marknadsföringsmaterial och tillhörande uppföljning av kostnader
• Koordinering gentemot avdelningarna Medical och Marketing gällande godkännande av marknadsföringsmaterial m m
• Framtagande och tryckning av material och inbjudningar m m

Du kommer också att hålla dig ajour med förändringar avseende marknadsföringsregler enligt LIF (Läkemedelsbranschens etiska regelverk). Du kommer att ingå i ett svenskt fältbaserat säljteam men sitta tillsammans med de svenska säljkoordinatorerna på kontoret i Danmark. Du rapporterar till en av de svenska säljcheferna.

Utbildning / Erfarenhet
Du har dokumenterad arbetslivserfarenhet som säljkoordinator eller liknande roll. Du har tidigare erfarenhet från administration och säljaktiviteter.

Meriterande är tidigare erfarenhet från läkemedelsindustrin och avtalshantering gällande upphandling av läkemedel.

Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt Adobe. Vidare har du god förståelse och lätt att hantera olika IT-system.

Du är erfaren och säker i ditt uttryck både på svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.

Som person tror vi att du har följande egenskaper:

• Självgående och ansvarstagande
• Arbetar strukturerat med stor respekt för deadlines
• Duktig på planering och kan hantera många projekt/aktiviteter utan att tappa överblicken
• Initiativtagande och kreativ
• Serviceinriktad och flexibel med god samarbetsförmåga
• Engagerad och stresstålig
• God prioriteringsförmåga

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-01
Ange följande referens när du ansöker: 661842
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Bjursten +46 73 944 54 60

Företag
Astellas Pharma A/S

Adress
Astellas Pharma A/S
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2769914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Astellas Pharma A/S

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Astellas Pharma A/S: