Säljkoordinator till expansivt konsultbolag

Maxkompetens Konsult AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Maxkompetens Sverige AB

Publiceringsdatum
2014-01-17

Arbetsuppgifter
Vi söker för kunds räkning en säljkoordinator. Kunden är entreprenörsdrivet konsultbolag som arbetar inom olika branscher och har sitt fokus i områden som förändringsledning, chefsroller och programledning. De sitter i fräscha lokaler i Marievik, Liljeholmen.
De söker nu en säljkoordinator som kommer att arbeta tillsammans med försäljningsansvariga, konsulter och associerade partners.

Som säljkoordinator kommer du att stödja, koordinera försäljningen samt identifiera och supportera affärsmöjligheter. Vidare kommer du även att medverka i försäljningsprocessen. Detta innebär bl.a. mötesbokningar, vara behjälplig med kunderna angående information om tjänster och produkter. Du arbetar även med att aktivt nyttja befintlig information och vår kunds säljverktyg för att hjälpa till att generera nya affärsmöjligheter.

Exempel på arbetsuppgifter:

Koordinera leads och möjligheter tillsammans med övrigt team
Följa upp med partners och bidra till att hitta lösningar i säljprocessen
Mötesbokning
CV hantering
Hantera kund och uppdragsmaterial
Administrativt hantera våra marknadskanaler
Producera Powerpoint, säljmaterial och presentationsmaterial
Hantera event, kund event etc.
Hantera styrkort och rapportera status

Profil
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande roller, exempelvis har du arbetat som bokningsmedarbetare och vill nu ta nästa steg för att utvecklas i din roll. Har du erfarenhet av att arbeta med konsult och tjänsteförsäljning är det meriterande.
Vi ser gärna att du är nyfiken och har god förståelse om att arbeta med marknadsföring, sociala medier och nätverkande. Du är väl bekant med försäljningsprocesser.
Skriver samt talar svenska obehindrat och har mycket god kunskap om engelska i tal och skrift. Övriga språkkunskaper ses som en bra merit.

Som person är du resultatorienterad, driven och har stor social kompetens. Du har förmågan att formulera innehållet av specifika tjänster/produkter för att uppfylla kundernas behov.
För att trivas i rollen som säljkoordinator är du lösningsorienterad och är inte rädd för nya utmaningar. Vidare ser vi att du är driven, positiv och självgående samt har lätt att sätta dig in i nya situationer.

Skicka in din ansökan via vår hemsida www.maxkompetens.se . Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-16
Ange följande referens när du ansöker: 2275
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Linde 08- 120 753 09 emma.linde@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm

Jobbnummer
1753186

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: