Säljkoordinator /Backoffice administratör

Ramo AB / Inköpar- och marknadsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ramo AB i Värnamo

Vi erbjuder dig ett jobb i ett litet och attraktivt företag med goda utvecklingsmöjligheter lokalt och globalt.
Vi är ett gäng duktiga kolleger.
Du kommer också att få en kompetensutveckling och bred intern utbildning samt mycket annat.
Våra ledord är: förtroende, erfarenhet, kunskap
Ramo AB 's affärsidé är att erbjuda våra kunder en snabb, billig och kvalitetsmedveten service på specialartiklar enligt våra kunders egna ritningar.
Först matchar vi produktens egenskaper, kvalitetskrav och volym till rätt maskinpark och till lägsta kostnad.
Därefter konkurrensutsätter vi er förfrågan World-Wide för att du som kund alltid ska vara säker på att Ramo AB erbjuder konkurrenskraftiga priser.
Vi utför kvalitetskontroller hos tillverkaren, mot dokument, för att säkra kvaliteten innan godset levereras till Ramos centrallager, mot-kontroller och uppmätning sker mot dokument vid ankomst till Ramos centrallager. Vi ser att du har goda kunskaper i språk och är väl organiserad
Gärna med några års arbetslivs erfarenhet.
Våra leverantörer finns både i europa och Asien.
Om Jobbet
Trivs du i administrativa arbetsuppgifter och alltid levererar hög service? Har du god systemvana och van att ta ansvar samt har god förståelse för kundernas behov? Då är denna tjänst rätt för dig!

Om tjänsten
Vi söker nu en kollega till vårt team i Värnamo. Rollen är som Säljkoordinator /Backoffice administratör och är en heltidstjänst.

I rollen som Säljkoordinator /Backoffice administratör kommer du jobba mycket med att stötta vårt försäljningsteam. Teamet består av 3 personer. Sammanhållningen och blandningen av åldrar och bakgrund är det som gör bolaget starka. Våra ledord är kundfokus och lagarbete. Som ny hos Ramo sätter vi upp en plan tillsammans för att stötta och stärka din roll i teamet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Säljkoordinator /Backoffice administratör, har du i uppdrag att se till att kundservice och leveranser sker enligt avtal. Du skall vara spindeln i att se till att våra kunder får priser, Ordererkännade i tid.
Vi arbetar för hög konkurrenskraft genom kvalitet, korta ledtider och förståelse för kundens behov. Samtidigt strävar vi efter, processutveckling och ständiga förbättringar.
Arbetet består främst av att hantera förfrågning ,offertförberedelser, orderegstrering samt orderkontroll men också att besvara supportfrågor till kund.

Vem är du? Teamet söker dig som drivs av att leverera hög service, trivs med att arbeta administrativt och nära andra delar av företaget. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du gillar att ta ansvar och har god förståelse för kundernas behov, vill ge utmärkt support och ser affärsnyttan i det du gör. Du tycker om att effektivisera processer med kundperspektivet i fokus och drivs av att utvecklas och lära dig nya saker. Du behöver tala flytande svenska och engelska på mellannivå.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Administrativ förmåga med ordning och reda är viktigt på denna tjänst och vi ser gärna att du har vana av att jobba i något affärssystem (vi använder Pyramid) och MS Office, särskilt Excel och Word.
Det handlar om ritnings bundna artiklar i blandat svarvat.
Stämmer detta in på dig så bör du söka tjänsten.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-19
E-post: jobb@ramo.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ramo AB (org.nr 556555-9530), http://www.ramo.se
Lekelundsvägen 5 (visa karta)
331 25  VÄRNAMO

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
7892713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ramo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ramo AB: