Säljkoordinator
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-06-22Dina arbetsuppgifterVill du vara en del i ett företag där hav, relationer och värderingar står i fokus? Letar du efter ett kundfokuserat, varierat och ansvarsfullt arbete med möjlighet till stor inverkan och påverkan att göra skillnad? En ny unik roll för dig som tillsammans med kollegor vill bidra till en bättre värld genom kärlek till sjömat!
Som säljkoordinator ingår du i ett engagerat team som hanterar partiförsäljning av färsk samt fryst fisk, skaldjur och övriga sjömatsprodukter i Affärsområdet Lax. Tjänsten innebär att du ansvarar för att koordinera inköp, försäljning och logistik för definierat affärsområde, samt medverkar och utvecklar bolagets gemensamma processer.
I din roll som säljkoordinator koordinerar du hela säljprocessen från ordermottagning till leverans. Med passion för kundservice kommer du vara en viktig kugge där du hanterar många kontaktytor internt och externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara proaktiv och rådgivande mot kund, hantera orderflöde, vara en lösningsorienterad länk mellan leverantörer och transportföretag samt administrera och säkerställa en hög leveranssäkerhet.
Huvudparten av Marenors kunder finns i Sverige och företagets strategi är att tillsammans vara en bred leverantör av sjömat till marknaden i Norden.
Tjänstens placering är i Göteborg i ljusa nyrenoverade lokaler med fin utsikt över älven och Eriksberg. Verksamheten bedrivs även i Kungshamn och Lysekil. Företaget har idag 190 anställda och teamet på plats i Göteborg består av 10 personer. Rollen rapporterar till affärsområdeschefen.
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad. Du ansöker på
www.randstad.se så snart som möjligt, dock senast 2023-07-13.
Urval och intervjuer sker löpande. Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anne Hansson på +46(0)72 988 9405,
anne.hansson@randstad.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansvarsområden
Tjänsten innebär följande:
Leverera hög servicegrad och kundnöjdhet nära kund. Affärssinne för att utveckla vår och kunders försäljning och lönsamhet
Orderhantering via telefon och mail samt koordinera hela säljprocessen från ordermottagning till leverans
Aktivt uppdatera kunder gällande leveranser, förändringar, produkt- samt priserbjudande och övrig relevant information
Transportplanering, samt bokning
Hantering lager, lagersaldo och prislistor samt säkerställa hög leveranssäkerhet
Uppföljning och underhåll i affärssystemet M3
Värna om ett gott samarbete internt och externt
KvalifikationerFör att lyckas i rollen krävs ett brinnande intresse för kunder, service och administration.
Vi söker dig som har:
Minst gymnasial utbildning, önskvärd KY-utbildning inom logistik, spedition eller handel
Ett par års erfarenhet av liknande roll i B2B miljö, gärna inom dagligvaruhandel och livsmedel
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
God ekonomisk förståelse
God datavana och erfarenhet av ERP-system
För att vara framgångsrik i rollen håller du en hög servicegrad samt agerar drivande och handlingskraftig. Du är affärsmässig, resultatinriktad och strukturerad med ordningssinne samt blick för detaljer. Lösningsorientering ligger i din natur och du anpassar dig enkelt, effektivt och agerar flexibelt i oväntade situationer. Det är en självklarhet för dig att bidra med en positiv, konstruktiv anda och vara hjälpsam.
Om företagetMarenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och ingår i den norska sjömatskoncernen Insula. Vi är modiga, nära och engagerade i allt vi gör. Det genomsyrar allt från det miljövänliga fisket, de smakrika produkterna, vårt samhällsansvar och till relationer med våra anställda, kunder och leverantörer. Vi levererar främst i Norden, men också övriga Europa och vidare ut i världen. Vårt namn Marenor ger en fingervisning om vår verksamhet; "mare" är det latinska ordet för hav och "nor" signalerar vårt nordiska ursprung. Marenor har sin verksamhet på den svenska västkusten, med fabriker i Kungshamn och Lysekil.
Insulakoncernen etablerades 2015. Genom vår portfölj av starka och traditionsrika företag, samlar och bygger vi en stabil, tvärvetenskaplig kompetens om förädling och försäljning av sjömat. Vår strategi är att tillsammans vara en komplett leverantör av sjömat till marknaden i Norden.
Sjömat är bra för kroppen och bra för miljön. Konsumenterna väljer sjömat när den smakar gott och är enkel att tillaga. Det ska vi jobba för och genom det göra vårt samhälle sundare och mer hållbart. Det är därför vi säger: En bättre värld genom kärlek till sjömat.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201437946".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Anne Hansson
anne.hansson@randstad.se +46729889405 Jobbnummer 7909209
Observera att sista ansökningsdag har passerat.