Säljcoordinator till De'longhi

Retail House Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail House Sweden AB i Stockholm, Sollentuna, Södertälje, Sigtuna, Nynäshamn eller i hela Sverige

Vi söker dig som
För vår kund Delonghis räkning söker vi nu en Sales coordinator som kommer att jobba på den Nordiska och Baltiska marknaden. Du kommer att ha ansvar för egna kunder men samtidigt jobba som en del av ett team bestående av fem Sales coordinators och två Forecast Managers.

Vi söker dig med administrativ erfarenhet. Gärna med erfarenhet från orderhantering, koordinering och/eller kundservice. Vi tror att du är en kommunikativ person med ordningssinne och struktur i ditt arbete. Vidare är det viktigt att vara stresstålig, noggrann och flexibel då du i perioder kommer behöva hantera "många bollar i luften".
För att passa in i teamet tror vi att du är en positiv och driven person som gärna engagerar dig i bolaget och har stort kundfokus. Du känner dig orädd, nyfiken och självständig men uppskattar samtidigt att jobba tätt med ditt team.

Du behöver hantera både svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Om du dessutom har erfarenhet av SAP eller annan systemvara ser vi det som ett stort plus.

Publiceringsdatum
2021-03-22

Dina arbetsuppgifter
Som Sales coordinator arbetar du för att säkerställa att orderflödet löper smidigt från orderläggning till leverans.
Du har kontinuerlig kontakt med våra kunder och stödjer dem i deras orderläggning och frågor.
Hantera order i SAP och säkerställa snabb leverans genom att bevaka leverans flödet.
Du kommer att kommunicera internationellt med personer från hela Norden och Baltikum samt även med Italien, där vårt huvudkontor är beläget. Vi sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
• Hantera order i SAP och säkerställa snabb leverans genom att bevaka leverans flödet.
• Att tillhandahålla administrativt stöd till bolagets kunder.
• Samarbeta med vårt logistikteam beläget i Italien, tex vad gäller leveranser och tillgänglighet.
• Underhåll av prislistor och register.
• Vara ett administrativt stöd till företagets nordiska och Baltiska försäljningschefer.
• Att hantera nordiska konsumentfrågor.
• Skapa underlag för fakturering.

Vår kund
DeLonghi Group består av varumärkena DeLonghi, Kenwood och Braun.
De är en av världens största aktörer inom SDA och är marknadsledare inom Espressomaskiner, Köksmaskiner och
Food Preparation. DeLonghi grundades år 1902 och är fortfarande ett familjeägt bolag.

Vi kan erbjuda
• Spännande och självständiga arbetsuppgifter.
• Möjlighet att jobba med ett av världens största varumärken.
• Heltidstjänst med provanställning.
• Konkurrenskraftiga villkor.

Om företaget
Retail House är en Shopper Marketingbyrå med över 20 års erfarenhet av att hjälpa varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. I Retail House får du en partner med djup insikt om hur avgörande samverkan mellan varumärke och handel är - du får en partner som förstår skillnaden mellan en shopper och en konsument.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Retail House Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Retail House Sweden AB (org.nr 556575-8686), https://www.retailhouse.se/

Jobbnummer
5645398

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail House Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail House Sweden AB: