Säljchef Varuflöde - Stora Coop Landskrona

LedarTeamet AB / Chefsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LedarTeamet AB i Landskrona, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv, Lund eller i hela Sverige

Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en ny medarbetare till Stora Coop Landskrona.
Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!

Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel
Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj.



Publiceringsdatum
2018-07-12

Dina arbetsuppgifter
Som Säljchef varuflöde ingår du i butikens ledningsgrupp och har utöver ditt ansvar för varuflödet i butiken ett gemensamt ansvar tillsammans med övriga i ledningsgruppen för affärsplan, försäljning och resultat. Befattningen innebär löpande ansvar för plock, arbetssätt och rutiner för att skapa en effektiv vardagsdrift i butiken. Det mest centrala i jobbet innebär att leda och coacha dina medarbetare till en effektiv vardagsdrift. Genom ditt ledarskap skapar du såväl inspiration som arbetsglädje och förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sina roller. Vidare ingår att leda och förmedla utifrån våra gemensamma arbetssätt samt att driva och följa upp prestation.

Utöver detta ingår även bl a följande arbetsuppgifter i din roll:
• Ständigt förbättra gemensamma rutiner som t ex teamplock, städning och frontning
• Kundrundor för att säkra kundupplevelsen
• Säkerställa arbetet med CAO utifrån kundnöjdhet, lönsamhetsperspektiv och effektivitet
• Ansvara för god ordning och rätt rutiner för lager och varumottagning
• Säkerställa framtagna beställningsrutiner
• Säkerställa goda rutiner för prisvård
• Säkerställa rutiner gällande inköp, reklamationer och fakturering
• Ansvarig för daglig uppföljning samt ständig förbättring av fys i butik
• Säkerställa att dina medarbetare vet vad ska prioritera
• Ansvar för rehabiliteringsprocessen för dina medarbetare

Kvalifikationer
Utbildning
• Gymnasieutbildning är ett krav
• Eftergymnasial utbildning eller högskola inom relevant område är meriterande
Erfarenhet/kompetens
• Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är ett krav
• Dokumenterat goda resultat av försäljning i detaljhandeln är meriterande
• Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande
Personliga egenskaper
• Kommunikativ i både tal och skrift
• Coachande och engagerande
• Affärsmässig
• Resultat- och kundinriktad
• Metodisk och strukturerad
• Uthållig
• Självständig med eget driv

I den här rekryteringen samarbetar vi med Ledarteamet. Intervjuer hålls löpande så tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Blom mikael@ledarteamet.se 0733 - 62 13 71
Sussi Anthav sussi@ledarteamet.se 076-809 18 63

Företag
LedarTeamet AB

Adress
LedarTeamet AB
Härdgatan 23 A
43232 Varberg

Kontorsadress
Härdgatan 23 A

Jobbnummer
4247239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LedarTeamet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LedarTeamet AB: