Säljchef Försäljning - Stora Coop Nyköping
Coop / Säljarjobb / Nyköping
2017-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljchef Försäljning - Stora Coop Nyköping" (publicerad 2019-02-18) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Coop i Nyköping,
Trosa,
Flen,
Norrköping,
Södertälje eller i
hela Sverige Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel
Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj.
Se även
www.coop.seFölj oss gärna på Facebook: Jobba på Coop och på Linkedin: Coop Sverige.
Publiceringsdatum2017-04-25ArbetsuppgifterCoop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en ny Säljchef Försäljning till Stora Coop Nyköping.
Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!
Som säljchef försäljning ingår du i butikens ledningsgrupp och ansvarar därmed för hela butiken och särskilt för försäljningsområdet i butiken. Befattningen innebär löpande ansvar för drift, bemanning, personalledning, förändringsarbete, försäljning och resultat inom ansvarsområdet samt inom ramen för affärsplan och budget.
Det mest centrala i jobbet innebär att leda och coacha dina medarbetare till en effektiv vardagsdrift. Genom ditt ledarskap skapar du såväl inspiration som arbetsglädje och förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sin roll. Vidare ingår att leda och förmedla utifrån våra gemensamma arbetssätt samt att driva och följa upp prestation.
Utöver detta ingår även bl a följande arbetsuppgifter i din roll:
• kommersiell säljplanering
• regionala och centrala marknadsaktiviteter
• behovsplanering samt skapande av grundschema
• säkerställande av rutinschema på alla avdelningar
• säkerställa att dina medarbetare vet vad ska prioritera
• ansvar för rehabiliteringsprocessen
• ansvara för SAM, SBA och Coop Egenkontroll inom ansvarsområdet
• säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs inom ansvarsområdet
KvalifikationerUtbildning
• Gymnasieutbildning är ett krav
• Eftergymnasial utbildning eller högskola inom relevant område är meriterande
Erfarenhet/kompetens
• Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är ett krav
• Dokumenterat goda resultat av försäljning i detaljhandeln är meriterande
• Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande
Personliga egenskaper
• Kommunikativ i både tal och skrift
• Coachande och engagerande
• Affärsmässig
• Resultat- och kundinriktad
• Metodisk och strukturerad
• Uthållig
• Självständig med eget driv
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
För att underlätta rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-28
Ange följande referens när du ansöker: A677520
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Lövesjö 010 741 47 81
FöretagCoop
AdressCoop
Englundavägen 4
17188 Solna
KontorsadressEnglundavägen 4 17188 Solna
Jobbnummer 3459580
Observera att sista ansökningsdag har passerat.