Säljassistent / Säljkoordinator till Revlon - frisörbranschen

Dreamwork Scandinavia AB / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Kort om tjänsten

Som Skandinavisk säljkoordinator / säljassistent hos Revlon kommer du företrädesvis arbeta som ett stöd till Försäljningschefen, Area Managers och säljare i både Sverige och Danmark.
Stor del av tjänsten innebär att aktivt samla in och sammanställa information samt att bistå säljorganisationen med diverse olika uppgifter samt koordinera material och presentationer.

Tjänsten är en direktrekrytering till Revlon i Malmö.

Publiceringsdatum
2015-11-05

Om företaget
Revlon Professional Brands är ett helägt dotterbolag till börsnoterade Revlon Inc. med huvudsäte i New York. Med varumärken som Revlon Professional, American Crew, d:fi & Orofluido finns koncernen representerad i mer än 100 länder.
Revlon Professional Brands Sweden är det företag i branschen som har växt snabbast av alla. Mellan 2008 och 2014 växte företaget med 64%, samtidigt växte marknaden med 3%. Under våren 2015 öppnade vi ett Skandinaviskt kontor i centrala Malmö. Vi är drygt 40 kollegor som tillsammans bearbetar frisörer i Sverige och Danmark.

Mer om tjänsten

Du rapporterar till Försäljningschef och blir i första hand en resurs till denne och dess säljorganisation, samtidigt som du kommer ha mycket kontakt och samarbete med företagets övriga avdelningar.

Många spännande och varierande arbetsuppgifter väntar:

• Rapportering och uppföljning av statistik och information
• Analys, information och utveckling av diverse processer
• Sammanställning och koordinering av kommunikation
• Framtagning av presentationer och material
• Koordinera produktion av sälj- och kundanpassat material
• Koordinera vissa sälj- och kundanpassade aktiviteter

I tjänsten förekommer en del resor med övernattning, räkna med 10-15 övernattningar per år.

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, och en profil som passar in på nedan:
• Du är mycket organiserad, noggrann och duktig på att prioritera under en arbetsdag med högt tempo.
• Analytisk disposition är en nödvändighet då tjänsten processar stor mängd information.
• Goda kunskaper i Excel är ett krav, erfarenhet från statistiksystem såsom BI ser vi som en fördel, erfarenhet från SAP är meriterande.
• Tjänsten verkar i ett team, varför det är viktigt att kunna vara flexibel i fråga om dina arbetsuppgifter, då teamets arbetsuppgifter kan komma att ges högre prioritet.
• Du talar och skriver svenska flytande. Engelska är vårt koncernspråk, och du kommer att interagera med Danmark varför vi ser dessa två språk som meriterande.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Vi kan tyvärr inte ta emot några ansökningar per mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Mahlin Glyré, 042-17 66 11.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mahlin Glyré

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Adress
Dreamwork Scandinavia AB
Drottninggatan 1
25221 Helsingborg

Kontorsadress
Drottninggatan 1 , Helsingborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2514243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: