Säljassistent
Sängjätten / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sängjätten i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Borås,
Halmstad eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2017-09-12Dina arbetsuppgifterArbetet som säljassistent på Sängjätten innebär att du assisterar Store Format Director och Store Format Manager.
Du tar emot inkommande telefonsamtal och mail från våra anställda, gör lättare förberedande administrativa uppgifter samt hjälper till att administrera våra anställda. Vi outsourcar löner. Du hjälper till med allt från att göra prislistor till att boka resor samt administrera anställdas sjukdom.
Du är självgående och bra på att skapa personliga kontakter. Du söker gärna nya sätt att effektivisera arbetet och förbättra processer. Du har en gymnasieekonom utbildning i botten, och förutom att du har goda datorkunskaper behärskar du engelska i tal och skrift. Goda kunskaper i löneredovisning är ett plus.
Sängjätten är en internationell arbetsmiljö vi är del av Nederländska Beter Bed Holding med 1 194 butiker i 8 länder. Du kommer i första hand att ta emot samtal på den svenska marknaden, men du behöver även kunna svara och kommunicera i tal och skrift på engelska.
I arbetet ingår många administrativa moment, som till exempel prislistor, avtal, resebokningar, med mera. Du är en administrativ begåvning som tycker om ordning och reda.
Erfarenhet och utbildningEftersom vi söker rätt person mer än rätt bakgrund så har vi inga specifika krav på förkunskaper eller erfarenheter. Men är du gymnasieekonom och/eller har erfarenhet av försäljning och administrativa arbetsuppgifter är det starkt meriterande. Du har goda datorkunskaper främst i Excel, men du behärskar hela Word/Officepaketet. Du behärskar engelska.
Sängjätten som arbetsplats
I Göteborg finns Sängjättens huvudkontor med cirka 5 anställda. Det händer mycket på Sängjätten, Sängjätten grundades 1992 i Göteborg och har idag 25 butiker, från Malmö i söder till Umeå i norr. Sedan sommaren 2016 ingår Sängjätten i den holländska koncernen Beter Bed Holding som med fler än 1200 återförsäljare av sängar och sovrumstillbehör runtom i Europa är en ledande aktör på marknaden.
Sängjätten kan därför erbjuda stor kunskap och den skönaste sängkomforten till bästa tänkbara pris.
Sängjätten har återförsäljare i bland annat Tyskland, Norge, USA, och UK.
Du kan läsa mer om Sängjätten på vår hemsida
www.sangjatten.seArbetet är förlagt på vårt kontor i Göteborg.
Så här söker du tjänsten som säljassistent
Besvara våra frågor i din ansökan!
För att kunna bedöma din ansökan vill vi att du skickar ett personligt brev och en personlig inspelad video på min 3 min och max 5 min där du berättar om dig själv, vad du har för tidigare erfarenheter och vad som gör just dig lämpad för det här uppdraget. Bifoga CV.
Vi har även några frågor som vi vill ställa till dig. Svara gärna i din videoinspelning på följande:
• Berätta hur du skapar struktur och dina tankar om ordning och reda
• Beskriv din egen personlighet och karaktär
• Berätta vad det är som driver dig, vad är det som får dig att krypa ur sängen varje morgon?
• Berätta hur ditt liv ser ut om 5 år?
Har du frågor kring anställningen eller din ansökan är du välkommen att kontakta oss via annonsen här på YouCruit.
Vi meddelar självklart alla som sökt tjänsten, både denne som anställts och de som dessvärre inte gått vidare i processen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSängjätten
AdressSängjätten
Fabriksgatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressFabriksgatan 7, Göteborg
Jobbnummer 3693417
Observera att sista ansökningsdag har passerat.