Säljassistent
Hertz / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hertz i Stockholm,
Täby,
Södertälje,
Sigtuna,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Hertz är världens största biluthyrningsföretag, i Sverige och Norden är vi det främsta hyrbilsbolaget med fokus på kostnadseffektiva och flexibla transportlösningar. Hertz finns etablerade från Riksgränsen i Norr till Ystad i söder och finns på både flygplatser och i city med över 150 bemannande stationer. Idag jobbar över 500 personer för Hertz i Sverige men vi växer kraftigt och har det senaste året öppnat i ett flertal uthyrningskontor runt om i landet. Vi strävar hela tiden efter att öka tillgängligheten genom att etablera uthyrningskontor på strategiska platser i närheten av både företag och bostäder. Det ger oss en ökad möjlighet att att hela tiden ge våra kunder ännu bättre service, flexibiltet och valfrihet.
Möjlighet inom Hertz försäljningsavdelning – Säljassistent
Vi söker en ny kollega för tjänsten som Säljassistent med placering på Hertz huvudkontor i Stockholm.
Att vara Säljassisten betyder att stödja säljarna, stationer i sitt dagliga försäljningsarbete, vara deras förlängda arm, prata med interna avdelningar samt kunder för att aktivt öka företagets omsättning.
Det dagliga arbetet innebär att du aktivt deltar i säljarbetet, skriver offerter, tar fram hyrbilssavtal och statistik till säljkåren som rör sig ute på fältet. Arbetet är främst administrativt och innefattar mycket kontakt med både säljare, stationer och företagskunder. Du har stora möjligheter att påverka rutiner och komma med egna förslag och idéer på hur arbetet kan utföras och utvecklas.
Som person är du social med en öppen och positiv inställning och har en förmågan att skapa goda affärsrelationer samtidigt som du trivs med administration. Du är serviceinriktad och har förmågan att lyssna och kartlägga andras behov och önskemål. Du är stresstålig och har drivkraften och viljan att lyckas och komma till avslut. Vidare har du en god social kompetens och stimuleras i ett företag med levande säljkultur och trivs att arbeta i team.
Kunskap i Office-paketet och att kunna uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska är ett krav. Vidare är Du noggrann och strukturerad i ditt arbete och Du trivs med att ha ordning omkring dig - Du är med andra ord en glad och framåt person med ett stort service och försäljnings intresse!
För att söka tjänsten klicka på nedanstående länk. Frågor besvaras endast via mejl av försäljningschef Ylva Ekmark,
ylva.ekmark@hertz.se , eller Alf-Inge Berndtsson,
alf-inge.berdtsson@hertz.se .
Urvalsprocessen kommer pågå löpande.
Publiceringsdatum2010-02-23Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-10
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagHertz
AdressHertz
Box 12850
11297 Stockholm
Jobbnummer 592896
Observera att sista ansökningsdag har passerat.