Säljare till Hogia Professional Systems

Hogia Professional Systems AB / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Professional Systems AB i Stenungsund

Hogia Professional Systems AB vänder sig till Sveriges alla medelstora till större företag. Vår ambition är att kunna erbjuda ett brett sortiment av administrativa programvaror som förenklar ditt dagliga arbete. Vår supportavdelning är erfaren och hjälper våra kunder med programfrågor. Vår utvecklingsavdelning arbetar kontinuerligt med att göra våra program bättre, stor hänsyn tas till synpunkter och önskemål från våra kunder! Läs mer: www.hogia.se/systems

Hogia Professional Systems AB vänder sig till Sveriges alla medelstora till större företag. Vår ambition är att kunna erbjuda ett brett sortiment av administrativa programvaror som förenklar ditt dagliga arbete. Vår supportavdelning är erfaren och hjälper våra kunder med programfrågor. Vår utvecklingsavdelning arbetar kontinuerligt med att göra våra program bättre, stor hänsyn tas till synpunkter och önskemål från våra kunder! Läs mer: www.hogia.se/systems




Publiceringsdatum
2017-10-19

Om tjänsten
Är du intresserad av att arbeta i ett stabilt företag med välkända produkter och få chansen att driva din egen försäljning? Här är tjänsten för dig!

I rollen som säljare på Professional System arbetar du operativt med egen bearbetning och försäljning mot befintliga kunder för att behålla och utveckla affärerna.

Du kommer självständigt att driva försäljningsprocessen från bokning och genomförande av webvisning till offert och avtal. Du kommer även att ha ansvar för din egen försäljningsbudget.

Din arbetsvecka innebär att du är mycket ute på kundmöten, ca 2-3 dagar i veckan är du på resande fot. Du arbetar även med telefon och webmöten som verktyg och du kommer att vara delaktig i att ta fram kampanjer i syfte att öka din försäljning.

Hogia är ett kunskapsintensivt företag som sätter individen i fokus. För rätt person finns stora möjligheter att på sikt utvecklas och växa för att kunna ta ett ännu större ansvar inom bolaget eller Hogia-gruppen.

Är du en blivande kollega?

Som framgångsrik eftermarknadssäljare krävs att du har en stark egen motor, att du är orädd och idérik och att du har en tydlig ambition att skapa resultat. Du bör gilla att arbeta i ett högt tempo, har lätt för att snabbt ställa om mellan olika försäljningsprocesser samt att du förstår att resultat är vägen till vidareutveckling. Du kommer att dra nytta av din förmåga att skapa goda kundrelationer och ditt intresse för att hjälpa kunden att identifiera behov av administrativ effektivisering. Du rapporterar till din försäljningsansvarig och ansvarar självständigt för att nå dina mål.

För att trivas på Hogia, och lyckas i rollen som säljare, behöver du ha jobbat med B2B-försäljning under minst två år. Kanske har du jobbat med försäljning inom bemanningsbranschen. Eftergymnasial utbildning inom sälj/marknad är meriterande men inte ett krav, rätt energi, vilja och erfarenhet kan väga lika tungt. Har du erfarenhet av arbete med ekonomi eller systemförsäljning är detta starkt meriterande.

Du är van vid att arbeta med telefonen som ditt främsta redskap och känner dig trygg med att kommunicera med beslutsfattare på alla nivåer. Vi tror att du, precis som vi, drivs av att nå uppsatta mål och ser en fördel i att få ta ett stort eget ansvar för ditt arbete.

Vi tror att du är en prestigelös, nyfiken och en engagerad person som vågar ta initiativ. God verbal förmåga och goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, samt att du bör vara pedagogisk och lösningsfokuserad i din kommunikation för att kunna bemöta kunden på bästa sätt.

Om Hogia

Hogia Professional Systems AB vänder sig till Sveriges alla medelstora till större företag. Vår ambition är att kunna erbjuda ett brett sortiment av administrativa programvaror som förenklar ditt dagliga arbete. Vi som arbetar på Hogia Professional Systems är ett glatt gäng västkustbor. Vår supportavdelning är mycket erfaren, de hjälper våra kunder med programfrågor. Vår utvecklingsavdelning arbetar kontinuerligt med att göra våra program bättre, stor hänsyn tas till synpunkter och önskemål från våra kunder! Läs mer: www.hogia.se/systems

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 625 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-19
Ange följande referens när du ansöker: 2017/96
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Hertin 0303-667 92

Företag
Hogia Professional Systems AB

Adress
Hogia Professional Systems AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
3756730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Professional Systems AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Professional Systems AB: